Nowe tory i rozjazdy dla pociągów towarowych z Katowic-Ligoty do Tychów.

 


PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że wymieniły już m.in. 12 km torów, sieć trakcyjną i 11 rozjazdów na odcinku Katowice Ligota – Katowice Kostuchna – Tychy na linii nr 142. Remont przejazdów kolejowo-drogowych zwiększy poziom bezpieczeństwa. Efektem inwestycji będzie lepsza oferta dla przewoźników towarowych. Wartość zadania ze środków budżetowych to 50 mln złotych.
W ramach projektu PKP Polskich Linii Kolejowych „Inwestycja na linii nr 142 Katowice Ligota – Tychy” wymieniono rozjazdy w rejonie posterunku odgałęźnego Mąkołowiec (2 szt.), stacji Tychy (5 szt.), stacji Katowice Kostuchna (3 szt.) i posterunku Katowice Ochojec (1 szt.). Jest już ponad 12 km nowych torów i 5 km sieci trakcyjnej. Kolejne 8 km przygotowane jest do montażu. W najbliższym czasie zakończą się prace na odcinku Tychy Mąkołowiec – Tychy.

Wykonawca przygotowuje się do remontu 7 przejazdów kolejowo-drogowych, co m.in. zwiększy poziom bezpieczeństwa. Roboty obejmą też tory i sieć trakcyjną oraz 5 obiektów inżynieryjnych, m.in. wiadukt nad DK81 w Katowicach Ligocie i most nad rzeką Mleczną w Katowicach. Dzięki pracom prędkość pociągów wzrośnie dwukrotnie z 40 do 80 km/h. Zakres projektu obejmuje także remont budynku posterunku w Katowicach Ochojcu.

PLK informuje, że po zakończeniu ruch towarowy w Katowickim Węźle Kolejowym z północy i południa będzie kierowany z pominięciem stacji Katowice, głównie na linię nr 142, czyli przez Katowice Ligotę – Katowice Ochojec – Katowice Murcki – Katowice Kostuchnę – Tychy Mąkołowiec – Tychy. Dzięki temu odciążona będzie linia łącząca Katowice z Tychami (nr 139).

Prace na linii 142 z Katowic Ligoty do Tychów przez Katowice Ochojec, Katowice Murcki, Katowice Kostuchnę i Tychy Mąkołowiec rozpoczęły się w pierwszym kwartale 2018 roku. Zakończenie planowane jest w trzecim kwartale 2019 roku. Wartość inwestycji to 50 mln złotych netto, a finansowanie jest ze środków budżetowych w ramach projektu pn. „Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska”.


Źródło : https://www.rynek-kolejowy.pl/