W Bieruniu powstanie rondo i przejazd pod linią kolejową.
Etapem pierwszym będzie przekazanie projektu wstępnego do 3 miesięcy od dnia podpisania umowy. W etapie drugim konieczne będzie przekazanie uzgodnionej przez zamawiającego dokumentacji projektowej wraz z decyzją ZRID do dnia 15 listopada 2021 r. Na etapie trzecim nastąpią odpowiedzi na pytania wykonawców robót budowlanych i pełnienie nadzoru autorskiego, który potrwa do 15 grudnia 2021 r.
Jak wskazuje zamawiający w ogłoszeniu, droga wojewódzka leży we wschodniej części województwa śląskiego. Stanowi połączenie między drogą krajową nr 79 w Mysłowicach i drogą krajową nr 44 w Bieruniu. Łączy się też z drogą ekspresową S1 w rejonie Mysłowic. Droga jest znacznie obciążona ruchem oraz znajduje się w pobliżu przejazdu kolejowego. W związku z tym dochodzi tam często do zatorów drogowych w momencie zamknięcia przejazdu kolejowego dla ruchu samochodów. Ponadto w godzinach szczytu dochodzi do tworzenia się kolejki samochodów poruszających się drogą wojewódzką od strony Imielina.
W wyniku przebudowy dojdzie między innymi do przebudowy drogi klasy technicznej G (DW-934) i drogi klasy technicznej GB (DK-44) i budowy skrzyżowania dwupoziomowego z linią kolejową nr 138 (przejście drogi wojewódzkiej od linią kolejową) oraz budowy ronda w miejscu istniejącego skrzyżowania DW-934 i DK-44.
Warto przypomnieć, że w 2017 r. droga wojewódzka 934 w Bieruniu, czyli ul. Wawelska została wyremontowana. Przebudowano drogę na długości 300 m. Koszt tego remontu wyniósł 2,2 mld zł.
Źródło : https://www.rynekinfrastruktury.pl/