Judo by Gwardia 2019 [wideo] – Krótkometrażowy film prezentujący zajęcia.

 


Krótkometrażowy film prezentujący zajęcia judo w klubie sportowym „Gwardia” Tychy. Film prezentuje również rozwój klubu począwszy od momentu reaktywacji sekcji judo w 2012 roku. Ukazana jest pierwsza w historii Tychów profesjonalna hala sportowa do treningów tego sportu walki.

Pomysł na film powstał w ubiegłym roku w okresie wakacyjnym. Do realizacji filmu skontaktowaliśmy się z krakowską firmą AVATAREC. Zdjęcia rozpoczęliśmy na początku września 2018 roku i trwały około 3 tygodni. W tym czasie filmowcy nagrali 700 Gb materiału wideo – to kilka godzin klipów w dużej rozdzielczości. Staraliśmy się nagrać jak najwięcej ujęć naszych dzieciaków na wszystkich poziomach zaawanowania. Nie brakowało również ujęć reżyserowanych, które musieliśmy wielokrotnie powtarzać. Po zakończeniu zdjęć filmowcy zabrali się za selekcję klipów, gdyż nie wszystkie nadawały się do obróbki i publikacji. Selekcja trwała kilka miesięcy, a po niej otrzymalismy 2,5 h tzw. surówki – czyli materiału, który nadawał się do obróbki. I tu zaczęły się schody. Ten materiał musieliśmy przebrać my, gdyż tylko my znamy nasze dzieciaki, a chcieliśmy pokazać wszystkich zawodników na wszystkich poziomach. Oczywiście trzeba było to realizować nocami, gdyż w ciągu dnia nie było na to szans. I tak zarwaliśmy kilka nocy, żeby minuta, po minucie, sekunda po sekundzie i ujęcie po ujęciu opisać cały materiał (wyszły 4 kartki A4). I tak przygotowani, zaczęliśmy jeździć na montaż klipu. Przez trzy kolejne tygodnie, spotykaliśmy się w studiu firmy, gdzie w sumie spędziliśmy ponad 30 godzin. Kolejno powstawały etapy filmu, dopasowane do muzyki i budowy niepisanego scenariusza – zasadniczo za scenariusz posłużyła nam oś czasu, opisana na kartce pod muzykę. Po zakończeniu montażu jeszcze przez kolejny miesiąc trwała obróbka klipu pod kątem kolorów i kadrów, a także dokładanie plansz uzupełniających materiał wideo. Po upływie 9 miesięcy narodził się efekt naszej ciężkiej pracy, nasze „dziecko” oraz krótki zwiastun zachęcający do całego oglądania całego filmu. Jak zwykle było ciężko, ale było warto, gdyż efekt jest zdumiewający. Dla ciekawostki powiemy Wam, że sam zwiastun w Internecie (a dokładnie na Facebooku) dotarł do ośmiu tysięcy odbiorców. Mamy nadzieję, że film pobije wszelkie rekordy oglądalności naszego kanału na You Tube i Facebooka. Trzymajcie kciuki. Mamy nadzieję że Wam podoba się równie znakomicie co nam.

W tym miejscu chcemy również podziękować naszym sponsorom, bez których nie udałoby się zrealizować tego filmu. Całkowity budżet filmu sfinansowały firmy MERA oraz TECHCAR, dlatego z całego serca dziękujemy Wam za tę pomoc od początku. To dzięki Wam możemy oglądać uśmiechy na twarzach naszych dzieci.



Źródło : Gwardia Tychy