Tyski MAXCOM podbija Europę.
Maxcom, producent smartfonów i klasycznych telefonów komórkowych z Tychów, staje się europejskim liderem rynku telefonów komórkowych i smartfonów dla seniorów. Pomagają w tym innowacyjne rozwiązania jak choćby połączenie telefonu klasycznego z funkcjami smartfona czy też smartfon dedykowany seniorom – Maxcom MS459 Harmony.
– Sprzedaż MS459 Harmony ruszyła pod koniec czwartego kwartału 2018 i widzimy ogromne zainteresowanie tym telefonem zarówno w kraju jak i za granicą – mówi Arkadiusz Wilusz, prezes Maxcomu. – Inne nowości, a jednocześnie już istotne produkty naszego portfolio to m.in. modele Classic MK241 czy Future Phone 4G czyli telefony klasyczne, ale dające możliwość dostępu do Facebooka, YouTube, aplikacji whatsapp czy Google Maps – dodaje.
Maxcom MS459 Harmony posiada funkcje i możliwości charakterystyczne dla innych smartfonów, ale dzięki uproszczonemu interfejsowi jest bardziej przyjazny dla użytkowników. Dodatkowo posiada klawisz SOS i możliwość zdalnego zarządzania ustawieniami telefonu.
Spółka swoje produkty sprzedaje do ponad 30 krajów na całym świecie, głównie u operatorów telekomunikacyjnych, w sieciach handlowych i u wybranych dealerów oraz agentów sprzedaży. Dzięki temu produkty Maxcom są dostępne dla dużego grona klientów.
Maxcom rozwija się zarówno organicznie jak i poprzez przejęcia. W maju ubiegłego roku Maxcom został wspólnikiem spółki Comtel, dystrybutora na Polskę marek LAUSON, TREVI, G3Ferrari i Girmi, co poszerzyło asortyment spółki o nowe kategorie elektroniki użytkowej. Kilka tygodni temu Maxcom podpisał term sheet w sprawie zakupu 20,1 proc. udziałów litewskiej firmie Rubbee zajmującej się rozwojem i produkcją elektrycznych napędów do rowerów.
Maxcom konsekwentnie rozszerza gamę produktów. Obok telefonów, smartfonów i akcesoriów ma w ofercie hulajnogi elektryczne. Elektryczne napędy do rowerów, które rozwija Rubbee mają stać się uzupełnieniem asortymentu. Zarząd podkreśla, że sprzedaż rowerów elektrycznych w Europie rośnie co roku o około 20 proc. dlatego Maxcom zamierza zająć pozycję na tym rynku w jego początkowej fazie rozwoju.
Spółka inwestuje w produkty przy sprzedaży których może wykorzystać posiadane kanały sprzedaży. – Nie wykluczamy kolejnych inwestycji oraz akwizycji – informuje Wilusz, nie ujawniając jednak szczegółów.
Maxcom od 2017 roku jest spółką notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy akcje spółki podrożały o ponad 40 proc. Prognoza zarządu Maxcom zakłada w 2018 roku osiągnięcie wyniku EBITDA na poziomie 15,7 mln zł (wzrost o ponad 30 proc. w porównaniu do 2017 r.) zysku netto na poziomie 12,5 mln zł (wzrost o ponad 38 proc. w porównaniu do 2017 r.). oraz przychodów netto na poziomie 156 mln zł (wzrost o ponad 39 proc. w porównaniu do 2017 r.).