Dwie fabryki Hyundaia pracują na maksymalnych obrotach, dlatego nic dziwnego, że południowokoreańska marka szuka nowego zakładu w Europie Środkowo-Wschodniej. Jedną z możliwości jest fabryka Fiata w Tychach.
Hyundai razem z Kią planuje produkcję w tej części Europy minimum 1 mln aut. W zeszłym roku z taśmy fabryki w czeskich Noszowicach zjechało ponad 350 tys. wyprodukowanych samochodów. Natomiast zakład zlokalizowany nieopodal słowackich Żylin w 2017 roku wypuścił ponad 300 tys. pojazdów i ponad pół miliona silników.
W związku z tym wykupienie fabryki w Tychach byłoby zrozumiałym posunięciem ze strony południowokoreańskiej marki. W polskim zakładzie rocznie może powstać od 400 do 500 tys. samochodów. Dodatkowymi argumentami są nowoczesne maszyny i doświadczeni pracownicy.
Trudno powiedzieć, czy transakcja dojdzie do skutku. Spekulacje pochodzą z czeskiej strony. Z kolei polskie źródła nie potwierdzają tych doniesień. Jednak nie wiadomo, co przyniesie przyszłość. Zwłaszcza, że w Fiacie po ustąpieniu ze stanowiska Sergio Marchionne może dojść do sporych zmian.
Źródło : https://www.radiozet.pl/
Related
Hyundai razem z Kią planuje produkcję w tej części Europy minimum 1 mln aut. W zeszłym roku z taśmy fabryki w czeskich Noszowicach zjechało ponad 350 tys. wyprodukowanych samochodów. Natomiast zakład zlokalizowany nieopodal słowackich Żylin w 2017 roku wypuścił ponad 300 tys. pojazdów i ponad pół miliona silników.
W związku z tym wykupienie fabryki w Tychach byłoby zrozumiałym posunięciem ze strony południowokoreańskiej marki. W polskim zakładzie rocznie może powstać od 400 do 500 tys. samochodów. Dodatkowymi argumentami są nowoczesne maszyny i doświadczeni pracownicy.
Trudno powiedzieć, czy transakcja dojdzie do skutku. Spekulacje pochodzą z czeskiej strony. Z kolei polskie źródła nie potwierdzają tych doniesień. Jednak nie wiadomo, co przyniesie przyszłość. Zwłaszcza, że w Fiacie po ustąpieniu ze stanowiska Sergio Marchionne może dojść do sporych zmian.