Tychy dobrym miejscem na inwestycje.

 


Powiat tyski znajduje się w czołówce rankingu siły nabywczej mieszkańców polskich powiatów. To sygnał dla deweloperów nieruchomości komercyjnych, że opłaca się inwestować w Tychach – wynika z raportu Instytutu GfK

Według badania Instytutu GfK Purchasing Power Europe 2016 Tychy są 10. powiatem w Polsce z największą siłą nabywczą. W rankingu wyprzedziły takie miasta-powiaty jak Kraków czy Gdańsk. Wartość indeksu krajowego siły nabywczej tyszan wynosi 126,6.

– W badaniu Purchasing Power Europe 2016 pokazaliśmy ranking siły nabywczej powiatów. Miasto-powiat Tychy zajęło dobre, dziesiąte miejsce w rankingu 380 powiatów. Znalazło się tu dzięki niskiej stopie bezrobocia, niewątpliwie silnemu przemysłowi samochodowemu, browarniczemu oraz, skoro o Śląsku mowa, górnictwu – komentuje Przemysław Dwojak, Director Customer Analytics & Sales Strategies, GfK Polonia.

Instytut GfK działa od ponad 80 lat. Obecnie zrzesza około 13 tys. ekspertów z różnych krajów. Badanie oparł na danych statystycznych oraz prognozach instytutów ekonomicznych.

W ostatnich latach znacznie poprawiła się sytuacja finansowa tyszan – ich przeciętne wynagrodzenie brutto wzrosło o ponad 72 proc.: w 2002 roku wynosiło 2 893 zł, a w 2015 – 4 011 zł. Poziom bezrobocia na koniec 2015 roku utrzymywał się na poziomie bliskim 4 proc., podczas gdy w województwie śląskim osiągnął 8,2 proc., a w kraju około 10 proc. – wynika z raportu.

– Tychy zajmują wysokie miejsca w rankingach miast najlepszych do życia w Polsce. Poziom bezrobocia jest jednym z najniższych w kraju ( ok. 4-5 proc.), działa prężnie strefa ekonomiczna, a w przeprowadzonych kilka lat temu badaniach okazało się, że ponad 90 proc. mieszkańców identyfikuje się ze swoim miastem i jest z Tychami silnie związana – komentuje Ewa Grudniok, rzecznik Urzędu Miasta Tychy.

Wyniki analiz Instytutu GFK są pozytywnym sygnałem dla deweloperów nieruchomości komercyjnych, planujących inwestycje na terenie powiatu tyskiego. Na sukces obiektów handlowych ogromny wpływ mają wskaźniki ekonomiczne, gospodarcze i demograficzne, tj. siła nabywcza mieszkańców, catchment, poziom bezrobocia w regionie.


Źródło : https://retailnet.pl/