BRITTEN4KIDS w Mediatece.

 


17 grudnia o godz. 11:00 Marek Moś zaprasza na spotkanie Britten4Kids wieńczące serię AUKSO4KIDS w 2016 roku. Poznamy muzykę najwybitniejszego kompozytora brytyjskiego XX wieku – Benjamina Brittena. To w większości dzieła operowe – maluchy będą więc miały wyjątkową okazję poznać kanon wokalistyki z kręgu muzyki współczesnej i jednocześnie przygotować się do koncertu-portretu tego artysty zaplanowanego na luty 2017.

Bilety na warsztaty AUKSO4KIDS w promocyjnej cenie 10 zł / dziecko dostępne wyłącznie w przedsprzedaży w punktach Ticketpro na terenie całego kraju (w Tychach w sklepach Empik i Saturn) oraz w sklepie internetowym www.ticketpro.pl. Liczba miejsc ograniczona. Rodzice: wstęp wolny.

Lidia Kućmierz – prowadzenie warsztatówW grudniu Marek Moś ze swoją orkiestrą, zaprasza na spotkanie BRITTEN4KIDS wieńczące serię AUKSO4KIDS w 2016 roku. Posłuchamy muzyki najwybitniejszego kompozytora brytyjskiego XX wieku – Benjamina Brittena. Tworzył on w większości dzieła operowe – maluchy będą więc miały wyjątkową okazję poznać kanon wokalistyki z kręgu muzyki współczesnej.

Britten urodził się na wschodzie Anglii w Lowestoft w hrabstwie Suffolk jako najmłodsze dziecko w rodzinie dentysty. Pierwsze lekcje gry na fortepianie i zapisu nutowego prowadziła jego matka. Studiował w Royal College of Music w Londynie, gdzie zapoznał się z muzyką Igora Strawińskiego, Gustawa Mahlera i Dymitra Szostakowicza, która stanowiła dla niego niewyczerpane źródło inspiracji.

Twórczość kompozytora jest wynikiem kompromisu między brytyjską tradycją, a szeroko pojętą nowoczesnością w muzyce  XX wieku. Styl jego muzyki odznacza się ciekawym naśladowaniem melodyki języka angielskiego, częstym stosowaniem w odmienny sposób tradycyjnych figur retorycznych, podporządkowaniem się neoklasycznej dyscyplinie formy, a zarazem skłonnością do podkreślania związków z literaturą.

„Britten udowodnił, że opera nie skończyła się wraz z XIX stuleciem; z jej dorobku korzystał umiejętnie, ale wprowadził też radykalne zmiany. Orkiestrę często ograniczał do kilkunastu instrumentów, a potrafił napełnić muzykę mnogością motywów. Wybierał tematy dotykające złożonych problemów moralnych, stąd jego opery nie poddają się jednoznacznym interpretacjom” – napisał krytyk, Jacek Marczyński.


Źródło : http://www.aukso.pl/