Koncerty Magdaleńskie – „Victimae paschali” Anna Przybysz – organy.
Anna Przybysz to polska organistka, urodzona w 1992 roku w Warszawie. Studiowała w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie pod kierunkiem prof. Józefa Serafina. Ukończyła studia magisterskie w Hochschule für Musik und Theater w Lipsku, w klasie prof. Martina Schmedinga. W lutym 2022 roku obroniła doktorat w dziedzinie sztuk muzycznych. Ukończyła również studia podyplomowe Manager Muzyki (UMFC) oraz Coaching (SWPS). Prowadzi indywidualne sesje coachingowe dla muzyków.
Jest laureatką II Ogólnopolskiego Konkursu Organowego im. Mariana Sawy, V Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Feliksa Nowowiejskiego, półfinalistka V Międzynarodowego Konkursu Organowego „Daniel Herz” w Brixen, XIII Międzynarodowego Konkursu Organowego im. Gottfrieda Silbermanna we Freibergu. W 2022 roku wzięła udział w Bach Boston International Organ Competition, jako jedyna Polka.
Jest również stypendystką programu Erasmus w klasie profesora Martina Schmedinga w Hochschule für Musik we Freiburgu. Uczestniczyła w programie wymiany studenckiej z Rice University w Houston, USA w klasie prof. Kena Cowana. Jest dwukrotną stypendystką Prezesa Rady Ministrów oraz Niemieckiej Centrali Wymiany Akademickiej DAAD.
Swoje umiejętności doskonaliła na licznych kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Wolfganga Seifena, Wolfganga Zerera, Martina Schmedinga, Ludgera Lohmanna, Lorenza Ghielmiego, Matthiasa Meierhofera, Jaroslava Tumy, Leona Berbena, Jeremy’ego Josepha, Juliana Gembalskiego, Christopha Wolffa, Hansa Fagiusa, Bernharda Haasa, Christophe’a Mantoux, Henry Fairs’a, Jona Laukvika, Daniela Rotha.
Koncertowała na międzynarodowych festiwalach organowych w kraju i za granicą (w USA, Niemczech, we Włoszech, w Czechach i na Litwie).
Ostatnie lata poświęciła pogłębionym studiom nad życiem i twórczością Karla Hoyera (1891-1936), niemieckiego organisty i kompozytora. Nagrała cztery płyty na historycznych instrumentach – Wilhelma Sauera w Michaeliskirche w Lipsku i Lutherkirche w Chemnitz oraz na organach Friedricha Ladegasta w Marienkirche w Weißenfels.
Albumy „Karl Hoyer – Organ Works” i „Karl Hoyer – Organ Sonatas” zostały uznany za wybitne osiągnięcia w dyscyplinie artystycznej sztuki muzyczne i nagrodzone brązowymi dyplomami w II i III Międzynarodowym Konkursie „Muzyczne Orły”. Płyta „Karl Hoyer – Organ Works” była nominowana do Paszportów Polityki 2021. Pozytywne recenzje płyt ukazały się w renomowanych czasopismach muzycznych t.j. Ruch Muzyczny, Musik und Kirche i Musica Sacra. Audycja poświęcona wszystkim albumom została wyemitowana na antenie MDR Klassik (DE). Fragmenty płyt można było również usłyszeć w „Muzycznych Rozmowach” w PR 3 Polskiego Radia.
Artystka po raz pierwszy w historii zaprezentowała muzykę Karla Hoyera publiczności w Stanach Zjednoczonych, podczas koncertu monograficznego w The Church of the Advent w Bostonie (MA) w 2024 roku.
Płyty zostały wydane przez Ars Sonora Studio w latach 2021-2024 i są dostępne we wszystkich portalach streamingowych.
W programie:
– Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Preludium chorałowe Herr Gott, nun schleuß den Himmel auf BWV 1092
Preludium chorałowe O Mensch, bewein dein Sünde groß BWV 622
– Karl Hoyer (1891-1936)
Vier Charakterstücke op. 35
- II Christi Kreuzweg
- III Christus am Kreuz
– Mieczysław Surzyński (1866-1924)
Elégie op. 30
– Johann Sebastian Bach
Fantasia super Christ lag in Todesbanden BWV 695
– Karl Hoyer
Przygrywka chorałowa Christ ist erstanden op.57
– Otfried Büsing (*1955)
Christ ist erstanden
– Karl Hoyer
Orgelsonate d-moll op. 19
cz.I Allegro, ma non troppo
Źródło : https://kultura.tychy.pl/