Chiński elektryk – Leapmotor T03 – będzie produkowany w Tychach.

 


W zeszłym roku Stellantis zgodził się zainwestować 1,5 miliarda euro w chińskiego producenta pojazdów elektrycznych Leapmotor w zamian za uzyskanie dostępu do platformy pojazdów elektrycznych Leapmotor i 20% jej udziałów. Ogłaszając umowę, Stellantis nieoczekiwanie ogłosił również, że utworzył spółkę joint venture z Leapmotor, która począwszy od 2024 r. rozpocznie sprzedaż pojazdów elektrycznych Leapmotor w Europie i na innych rynkach światowych.

Mamy rok 2024 i jak wynika z ekskluzywnego raportu Reuters, pierwszy model Leapmotor ma zostać wyprodukowany w fabryce Stellantis w Tychach. Leapmotor T03 to mały pojazd elektryczny, który będzie pierwszym pojazdem oferowanym przez spółkę joint venture europejskim nabywcom.

Produkcja ruszy w najbliższych miesiącach. Zastosowana zostanie tak zwana technika częściowo zmontowanego, co oznacza, że ​​fabryka otrzyma z Chin częściowo zmontowane zestawy i przekształci je w gotowe pojazdy.

Na początku tego roku pojawiły się doniesienia, że ​​Stellantis chciał wykorzystać swoją fabrykę Mirafiori w Turynie we Włoszech do produkcji pojazdów elektrycznych Leapmotor, ale wygląda na to, że albo to nie była prawda, albo firma zmieniła zdanie.

Leapmotor T03 ma zasięg WLTP wynoszący 280 km i silnik o mocy 70 kW lub 80 kW. Oczywiście oczekuje się, że będzie bardzo tani. Jego rozmiar jest bardzo podobny do rozmiaru Dacii Spring.

This slideshow requires JavaScript.