Tyskie wspiera Banki Żywności w przekazaniu 5 milionów posiłków potrzebującym.

 


W ramach świątecznej kampanii „Jesteśmy na Ty przy wspólnym stole. 5 milionów posiłków dla potrzebujących” Tyskie pokazuje moc pomagania oraz niezmiennie zachęca do dbania o dobre relacje i bycie razem. Wspólny projekt marki i Federacji Polskich Banków Żywności umożliwi przekazanie osobom potrzebującym 5 mln posiłków, przygotowanych dzięki wsparciu darowizną finansową od marki Tyskie.

Tyskie od lat konsekwentnie głosi przekaz porozumienia ponad podziałami. Zachęca do bliskich relacji, wzajemnej pomocy i skracania dystansu, bo więcej nas łączy niż dzieli. Hasło kampanii: „Jesteśmy na Ty przy wspólnym stole. 5 milionów posiłków dla potrzebujących” nakłania do odpowiedzialnych zachowań, promowania idei pomocy oraz zwiększania świadomości w temacie marnowania żywności – szczególnie w okresie okołoświątecznym.

– Święta to szczególny czas dla Banków Żywności. Oprócz darmowej pomocy chcemy zapewnić naszym podopiecznym radość i możliwość spędzenia rodzinnych świąt przy pełnym stole. Dlatego każdy wyraz solidarności i wsparcia społecznego jest dla nas bezcenny i ułatwia realizowanie tej misji – mówi Beata Ciepła, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności. 

Misją Banków Żywności jest przeciwdziałanie marnowaniu jedzenia i docieranie z posiłkami do osób w potrzebie. Mechanizm działania jest prosty – polega na dystrybucji produktów spożywczych z krótkim terminem przydatności do spożycia podopiecznym Federacji. W ten sposób Banki Żywności łączą wiele możliwości pozyskiwania żywności i przekazywania jej najbardziej potrzebującym w sposób bardzo efektywny i na olbrzymią skalę, jednocześnie zapobiegając jej niszczeniu.

Z badania przeprowadzonego przez Kompanię Piwowarską49% Polaków ocenia zaangażowanie marek i producentów żywności w akcje pomocowe dla potrzebujących pozytywnie, a 57% ankietowanych zgadza się ze stwierdzeniem, że komunikacja działań pomocowych zwiększa świadomość społeczną i może inspirować innych do pomagania.

Według raportu Banków Żywności „Niedożywienie i głód w Polsce.” około 1,4 miliona osób otrzymuje rocznie pomoc od Federacji. Ciągle jednak według innego raportu tej organizacji „Nie Marnuj Jedzenia 2023 Światowy Dzień Żywności”, zmarnowaniu w Polsce ulega rocznie około 5 milionów ton jedzenia.

Ambasadorami kampanii społecznej wspierającej świąteczną akcję są: Joanna Koroniewska i Maciej Dowbor.

– Nasza marka łączy ludzi – teraz z Bankami Żywności i ambasadorami akcji wspólnie pomagamy tym, którzy tego potrzebują, zwłaszcza w okresie okołoświątecznym. Dzielenie się z innymi to najważniejsza wartość, którą możemy przekazać jako Tyskie – mówi Ewa Rychlik, brand manager Tyskie.



Źródło : materiały prasowe