Samochodowe Mistrzostwa Tychów przekroczyły półmetek.
W minioną niedzielę w Bieruniu odbyła się czwarta runda SMT 2023. Jak zwykle na torze nie zabrakło emocji.
Kalendarz Samochodowych Mistrzostw Tychów (SMT) w 2023 r. składa się z siedmiu rund. W ostatnią niedzielę na torze testowym FCA Poland w Bieruniu odbyła się czwarta w tym roku runda tego cyklu. Podczas zawodów organizatorzy z Automobilklubu Ziemi Tyskiej sięgnęli po formułę startu równoległego – do zawodów zawodnicy startowali parami, dzięki czemu widowisko było jeszcze bardziej atrakcyjne dla kibiców. Na trasie nie zabrakło charakterystycznej hopki – czyli przejazdu przez wysoki szczyt, na którym samochody odrywają się od ziemi. Ten fragment toru w Bieruniu jest unikalny w skali kraju!
Najlepszy czas zawodów należał tym razem do Maciej Sarki, startującego mitsubishi lancerem klasy Open 4WD. W tej kategorii kolejne pozycje zajęli Rafał Wlazłowski i Marcin Noworol (subaru impreza) oraz Dominik Sarka i Karolina Sarka (mitsubishi lancer). Drugi czas zawodów – gorszy tylko o 2,66 s. od zwycięzcy zanotował Paweł Żeromiński w subaru legacy. Był on też najszybszy w klasie Gość przeznaczonej dla zawodników z licencją sportową.
Czwarty czas zawodów i pierwszy w klasie 4 odnotowali Mateusz Masełko i Mikołaj Baran w subaru impreza. O niespełna 4 s. wyprzedzili liderów klasyfikacji czyli Grzegorza Dobrzańskiego i Agnieszkę Dobrzańska jadących toyotą yaris GR. Podium w klasie 4 uzupełnili Michał Masełko i Dariusz Murzyn (subaru impreza).
W klasie 3 po raz drugi z rzędu najszybsi byli Tomasz Smolarczyk i Krzysztof Proksa (renault clio). Kacper Włoch i Mateusz Hanusiak (renault clio) zajęli druga pozycje i obronili prowadzenie w klasyfikacji sezonu. Trzecie miejsce zajęli Wojciech Książek i Krzysztof Stachańczyk (renault clio).
W klasie 2 nie zawiedli faworyci – trzecie zwycięstwo w tym sezonie odnieśli Romuald Stasik i Grzegorz Pękala jadący citroënem C2. Zwycięzca poprzedniej rundy – Łukasz Kaplita, pilotowany tym razem przez Adriana Romaszko (honda crx) – zajął tym razem druga pozycję. Trzecie miejsce zajęli Bogdan Chwaszcz i Sławomir Sowa (honda civic).
Łukasz Semik (fiat seicento) zmienił pilota – tym razem w tej roli wystąpił Tomasz Fierdonek – ale nie zwolnił tempa, odnosząc czwarte w tym sezonie – i czternaste z rzędu! – zwycięstwo w klasie 1. Na podium obok niego stanęli Maciej Mołek i Marcin Nawarol (peugeot 106) oraz Wojciech Jochaniak i Błażej Lorańczyk (honda civic).
Paweł Kostka i Radosław Marzec (kia picanto) byli jedyną załogą sklasyfikowaną w klasie RN3 (RallyN), a Uwe Bendig i Aleksander Nowotko (toyota celica) samotnie rywalizowali w klasie Retro. Grzegorz Łącała i Piotr Gostoł (bmw 318) wygrali rywalizację w klasie Open 2WD. Rafał Telega i Jarmila Wlach w bmw E36 byli najszybszą załogą w klasie RWD. Za nimi uplasowali się Daniel Cichopek i Karol Pander (bmw 318 e36) oraz Bartosz Biernat i Mateusz Wtorek (bmw 318 e36).
W markowej klasie PPC (peugeot i citroën) zwycięsko z rywalizacji wyszli Leszek Komenda i Daniel Durbas (citroën C2), wyprzedzając jadących takim samym autem Roberta Ożóga i Rafała Olearczyka. Trzecie miejsce przypadło Piotrowi i Katarzynie Kwitom w citroenie saxo. W klasie CENTO (fiat cinquecento i seicento) pierwsze miejsce zajęli Tomasz Pitala i Jacek Pitala (fiat seicento). Wyprzedzili na mecie Kamila Foka i Magdalenę Sobik (fiat cinquecento) oraz Piotra Strzodę i Ewę Siwko (fiat seicento).
Uczestnicy SMT mają teraz wakacyjną przerwę. Kolejna runda cyklu została zaplanowana dopiero na 3 września. Tydzień później, przy okazji Rajdu Śląska odbędzie się Silesia Rally Sprint, w którym wezmą udział załogi plasujące się w czołówce klasyfikacji SMT po lipcowej rundzie.
Źródło : http://www.azt.tychy.pl/