7. runda Samochodowych Mistrzostw Tychów.

 


Już w najbliższą niedzielę na torze w Bieruniu zostanie rozegrana siódma runda Samochodowych Mistrzostw Tychów. To przedostatnie zawody tego cyklu w tym sezonie.

Po gościnnym występie na Stadionie Śląskim – w ramach imprezy Silesia Rally Sprint, towarzyszącej Rajdowi Śląska – uczestnicy Samochodowych Mistrzostw Tychów wracają na doskonale znaną trasę na torze testowym FCA Poland w Bieruniu.

Silesia Rally Sprint był dla czołowych zawodników SMT okazją do porównania swoich możliwości z czołówką Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. I trzeba przyznać, że wyniki przyniosły sensacyjne rozstrzygnięcia. Rafał Wlazłowski, startujący subaru imprezą klasy Open 4WD na trasie Kryterium 100-lecia Powstań Śląskich zanotował czas 1:11,67. Na tym 1,5-kilometrowym odcinku szybsi (o 0,17 s.) byli tylko zwycięzcy tego oesu w klasyfikacji RSMP – Łukasz Byśkiniewicz z Danielem Siatkowskim (hyundai i20 R5). Mateusz Masełko i Dariusz Murzyn (subaru impreza, klasa 4) uplasowaliby się na czwartym miejscu a Maciej Sarka i Rafał Zieliński (mitsubishi lancer, klasa 4) mieliby szósty czas w we wspólnej klasyfikacji. Warto jednak dodać, że pierwsze załogi startujące w Silesia Rally Sprint zdążyły przejechać trasę przed pierwszymi kroplami deszczu. Reszta stawki SRS jechała już po mokrym, tak jak cała stawka RSMP.

Wyniki SRS nie liczą się jednak do klasyfikacji rocznej SMT. Dlatego to na torze w Bieruniu rozegra się walka o tytuły mistrzowskie. W klasie 1 Łukasz Semik ma zwycięstwo już praktycznie w kieszeni. Kierowca fiata seicento triumfował we wszystkich tegorocznych rundach. Grzegorz i Agnieszka Dobrzańscy prowadzą pewnie w klasyfikacji klasy 2, ale oni o swój tytuł mistrzowski musza jeszcze powalczyć – rywale wciąż mają jeszcze szanse aby ich prześcignąć.

W klasie 3 Sebastian Butyński również musi mieć się na baczności – po wygraniu pięciu z sześciu dotychczasowych rund ma sporą przewagę w klasyfikacji, ale nie gwarantuje mu ona jeszcze zwycięstwa. Butyński jest też liderem klasyfikacji generalnej 2WD, obejmującej wszystkie auta z napędem na jedną oś. W klasie 4 po latach dominacji Artura Kobieli mamy zaciętą walkę. Na dwie rundy przed końcem sezonu Michał Biały ma tylko cztery punkty przewagi nad Mateuszem Masełką.

Paweł Rączka pewnie prowadzi w klasyfikacji RWD – kierowca bmw wygrał wszystkie dotychczasowe rundy. W klasie PPC (peugeot i citroën) tabelę otwierają Tomasz Piksa i Marek Hohoł. Po sześciu rundach mają jednak tylko cztery punkty przewagi nad Robertem Ożógiem. W klasie CENTO (fiat cinquecento i seicento) toczy się równie zacięta klasyfikacja: Grzegorz i Anna Myszowie zdobyli dotychczas tylko o jeden punkt więcej od Michała Muchy i Karoliny Klyty. W dużo lepszej sytuacji jest Michał Paciej, który zdominował klasę Retro.

Dezyderiusz Chrzan jest liderem klasyfikacji klasy Open 4WD, ale Rafał Wlazłowski traci do niego tylko siedem punktów. W klasie Open 2WD Grzegorz Łącała i Piotr Gąstoł mają nieco większą przewagę, ale i oni musza powalczyć o zwycięstwo w końcowej klasyfikacji. W klasie Gość liderem po sześciu pozostaje Piotr Marczewski.

Zawody z cyklu SMT organizowane są przez Automobilklub Ziemi Tyskiej. Działający od 2003 r. klub zajmuje się nie tylko organizacją imprez motorsportowych takich jak Rajd Śląska czy Samochodowe Mistrzostwa Tychów. Wspólnie ze śląską policją prowadzi też liczne akcje edukacyjne dla młodych kierowców – aby poprzez rywalizację i szkolenia pod okiem profesjonalistów podnosić ich umiejętności za kierownicą i poprawiać poziom bezpieczeństwa na naszych drogach.

Najbliższa runda SMT odbędzie się 9 października. Więcej informacji na temat tego wydarzenia można znaleźć na stronie automobilklubu: www.azt.tychy.pl, lub na profilu na Facebooku: @automobilklubziemityskiej.