W Tychach ścieżki rowerowe przejdą gruntowną modernizacje.
Dobra wiadomość dla fanów jazdy na dwóch kółkach. W Tychach kolejne ścieżki rowerowe przejdą gruntowną modernizacje. Prace trwają na odcinkach o łącznie długości 4,6 km.
Spójna sieć ścieżek
W toku jest budowa ciągu pieszo-rowerowego na al. Piłsudskiego (od ronda Paprocańskiego do skrzyżowania z ul. Jordana), ścieżki rowerowej na ul. Budowlanych (od ul. Burschego do wysokości budynku Carboautomatyki) oraz na al. Jana Pawła II. Tam oprócz ścieżki zostanie przebudowany również chodnik. Roboty będą prowadzone po obu stronach drogi na odcinku od. al. Bielskiej do wysokości Hotelu Tychy.
Wkrótce rozpoczną się prace na al. Bielskiej, gdzie remontowane będą dwa odcinki. Pierwszy biegnie od ul. Edukacji do al. Niepodległości (po stronie Parku Niedźwiadków), a drugi od wysokości wiaduktu przy stacji PKP Tychy – Bielska do ronda Polonia. Z kolei na ul. Żwakowskiej powstanie nowa ścieżka rowerowa i droga rowerowa. Będzie ona przebiegała na odcinku od ul. Kopernika do ul Harcerskiej.
W ramach inwestycji
– Zależy nam przede wszystkim, aby połączyć istniejące ścieżki w spójną sieć, co ma umożliwić komfortowe podróżowanie rowerem przez Tychy – wyjaśnia Artur Kruczek, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach. – Staramy się również stale nadzorować i poprawiać stan istniejącej infrastruktury, a także budujemy nowe ścieżki. Przykładowo, w ramach szerszej inwestycji, budowy drogi, jaka połączy ul. Goździków z Oświęcimską, powstanie przeszło kilometrowy odcinek nowej ścieżki rowerowe – dodaje.
Przypomnijmy, że w tym roku zakończyły się także prace wzdłuż ul. Dąbrowskiego, gdzie na odcinku pomiędzy ulicami Darwina a Grota Roweckiego powstała nowa ścieżka rowerowa. W tym samym rejonie rowerzyści mogą też korzystać z kładki pieszo-rowerowej, która zapewnia bezpieczny przejazd na drugą stronę wykopu kolejowego z ul. Dąbrowskiego na al. Jana Pawła II.
Rowerem przez skrzyżowanie
O rowerzystach miasto myśli kompleksowo. Wprowadzona została automatyczna detekcja rowerzystów na skrzyżowaniach, przy przejazdach rowerowych zamontowano wygodne podpórki dla rowerzystów, a przez większość skrzyżowań można przejechać rowerem po wyznaczonym czerwonym pasie.
Co ważne, na przejazdach rowerowych rowerzysta ma bezwzględne pierwszeństwo przed samochodem, warto jednak pamiętać o zasadzie ograniczonego zaufania. W razie wypadku, pierwszeństwo będzie niewielkim pocieszeniem, ponieważ to rowerzysta, jako niechroniony uczestnik ruchu, odniesie obrażenia. Przed przejazdem dla rowerów warto zwolnić i upewnić się czy kierowcy ustępują nam pierwszeństwa.
Źródło : https://umtychy.pl/