W rozegranej piątej rundzie SMT faworyci nie zawiedli w każdej z klas.
W tegorocznych Samochodowych Mistrzostwach Tychów wyłoniła się czołówka zawodników, którzy nadają ton rywalizacji. W rozegranej w niedzielę piątej rundzie cyklu faworyci nie zawiedli w każdej z klas.
Przełom czerwca i lipca stał pod znakiem rekordowych upałów. Podczas niedzielnej rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów na torze testowym FCA Poland w Bieruniu atmosfera była więc naprawdę gorąca.
W takiej scenerii rozpoczęła się druga połowa sezonu SMT. W tym roku organizatorzy cyklu zaplanowali osiem rund zaliczanych do klasyfikacji cyklu. Oprócz nich odbędą się także dodatkowe imprezy – kończąca sezon, grudniowa Barbórka Tyska, a wcześniej spotkanie z najlepszymi rajdowcami w kraju – Super Sprint SMT rozgrywany przy okazji Rajdu Śląska. Właśnie o tej ostatnich zawodach myśleli w ostatnią niedzielę uczestnicy piątej rundy SMT – na trasie pod Stadionem Śląskim będą mogli rywalizować zawodnicy z czołówki klasyfikacji mistrzostw po pięciu rundach. To była wiec ostatnia szansa by zakwalifikować się do tych wyjątkowych zawodów.
W klasyfikacji cyklu nie było jednak wielkich rewolucji. W piątej rundzie SMT dominowali zawodnicy, którzy od początku sezon plasują się na czołowych lokatach w każdej z klas. Najlepszy czas zawodów zanotował Rafał Wlazłowski (subaru impreza), startujący w klasie Open 4WD. To jego trzecie zwycięstwo w tym sezonie. Drugi na mecie w Open 4WD był lider klasyfikacji w tej klasie Dezyderiusz Chrzan pilotowany przez Adama Musioła (subaru impreza STI), a trzecie miejsce zajął Michał Kareusz (subaru impreza).
Trzeci czas zawodów należał do Michała Białego i Grzegorza Bartyzela. Załoga audi 80 była najszybsza w klasie 4, powiększając swoje prowadzenie w tej kategorii. Na podium w tej klasie stanęli także Bartosz Krala z Gabrielem Woleńskim (subaru impreza) oraz Mateusz Masełko z Dariuszem Murzynem (subaru impreza). W klasie 3 Sebastian Butyński/Łukasz Biernot (honda civic) utrzymali swoją zwycięską passę, wygrywają po raz piąty w tym sezonie. Za nimi do mety dojechali Wojciech Książek i Kamila Szczerba (renault clio) oraz Kacper Włoch i Piotr Wójcik (renault clio). Butyński był też pierwszy w klasyfikacji generalnej 2WD.
Romuald Stasik i Grzegorz Pękala (citroën C2) odnieśli swoje pierwsze zwycięstwo w klasie 2 w tym sezonie. Druga pozycja wystarczyła jednak Grzegorzowi i Agnieszce Dobrzańskim (honda civic) utrzymać prowadzenie w klasyfikacji. Podium uzupełnili Damian Najda i Monika Kubik (mitsubishi colt). W klasie 1 od początku sezonu nie ma mocnych na Łukasza Semika pilotowanego tym razem przez Jakuba Tuszyńskiego. Jak w większości poprzednich rund tuż za kierowcą seicento finiszował Delfin Orłowski. Kierowca nissana almery także jechał z nowym pilotem – Rafałem Rysiem. Trzecie miejsce zajęli Maciej Mołek i Marcin Noworol (peugeot 106).
Grzegorz i Anna Myszowie (fiat cinquecento) po raz drugi z rzędu byli najszybsi w klasie fiatów cinquecento i seicento (CENTO), co zapewniło im awans w klasyfikacji tej kategorii. Drugi na mecie był Karol Szczygieł z Marcinem Lipskim (seicento) a trzecie miejsce zajęli dotychczasowi liderzy klasy Michał Mucha i Karolina Klyta (fiat seicento). W klasie PPC (peugeot i citroën) triumfował Krzysztof Bednarski z Mirosławem Bednarskim (peugeot 106). Kolejne pozycje zajęły dwa citroeny C2: Roberta Ożóga i Mariusza Kobylińskiego oraz Tomasz Piksy i Marka Hohoła.
W klasie RWD Michał Parzych i Piotr Śliwa (bmw E36) pokonali zwycięzcę poprzednich rund tego sezonu – Pawła Rączkę, tym razem pilotowanego przez Łukasza Krajdochę (bmw 120ti). Za nimi finiszował Łukasz Krzyżowski z Michałem Długoszem (bmw 318). W klasie Retro na mecie zameldowała się tylko jedna załoga – Grzegorz Kawalec i Krzysztof Macioł (peugeot 309). Grzegorz Łącała i Piotr Gąstoł (bmw 318) byli najszybsi w klasie Open 2WD. Waldemar Janecki – również jadący bmw 318 zanotował najlepszy czas w klasie Gość, przeznaczonej dla zawodników z licencją sportową.
Kolejna runda Samochodowych Mistrzostw Tychów odbędzie się po wakacyjnej przerwie – 4 września. Tydzień później czołówka SMT będzie mogła zmierzyć się z zawodnikami rywalizującymi w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Podczas Super Sprintu SMT uczestnicy będą rywalizować na trasie pod Stadionem Śląskim – tej samej, na której ścigać się będą najlepsi polscy rajdowcy w ramach Rajdu Śląska.
Źródło : http://www.azt.tychy.pl/