Potrójny sukces uczennic ze Szkoły Podstawowej nr 17 w Tychach.

 


„Żeby napisać jedno własne zdanie, trzeba przeczytać tysiące cudzych” — twierdził niegdyś Ryszard Kapuściński.
Słowa pisarza z pewnością doskonale rozumieją uczennice klasy 8b Szkoły Podstawowej nr 17 w Tychach: Anna Czarnasiak, Natalia Kołodziej i Emilia Kowalska, które „własnym zdaniem” zdobyły tytuły finalistek w II ogólnopolskiej Olimpiadzie Literatury i Języka Polskiego dla Szkół Podstawowych pod patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki w Warszawie oraz Instytutu Badań Literackich PAN w Warszawie.
Ich drogę do „własnego zdania” znaczyły wielkie postacie literatury, m.in.: Juliusz Słowacki, Ignacy Krasicki, Czesław Miłosz, Anna Świrszczyńska, Stanisław Barańczak i wielu innych. To tajniki twórczości tych Wielkich zagłębiały Ania, Natalia i Emilia przez ostatnich kilka miesięcy, by awansować do kolejnych etapów Olimpiady i walczyć o tytuł najlepszych. Ta droga do „własnego zdania”, choć trudna i czasochłonna, otworzyła przed nimi świat literatury, dzięki któremu poznawały przygody bohaterów i motywy postępowania oraz śledziły ich losy.
Odkrywanie tekstowych światów pozwoliło im wreszcie zapisać „własne zdanie”. Nauczyło w sposób krytyczny, ale konstruktywny wypowiadać się na temat literatury przy jednoczesnej dbałości o czystość i poprawność w posługiwaniu się językiem polskim. W końcu umożliwiło odnalezienie własnej drogi wytyczonej przez literackich mistrzów.
Raz jeszcze gratuluję uzyskania tytułu finalisty w II ogólnopolskiej Olimpiadzie Literatury i Języka Polskiego dla Szkół Podstawowych i kieruję słowa uznania dla trudu włożonego w wielomiesięczne przygotowania do Olimpiady oraz życzę wielu sukcesów, powodzenia i wysokich wyników podczas egzaminów ósmoklasisty z matematyki i języka angielskiego.
Piotr Pochel nauczyciel języka polskiego, koordynator i opiekun merytoryczny w Szkole Podstawowej nr 17 w Tychach podczas do II ogólnopolskiej Olimpiady Literatury i Języka Polskiego dla Szkół Podstawowych.

Źródło : https://www.oswiata.tychy.pl/