Kolejne zmiany na modernizowanym węźle Giszowiec.

 


Do końca marca nastąpi kolejna zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Pszczyńskiej (DK 86) z ul. 73 Pułku Piechoty (DK 81), ul. Kolistą i ul. Karolinki.

– W pierwszej kolejności ruch na ulicy Pszczyńskiej zostanie przełożony z jezdni wschodniej na zachodnią, czyli na nowo wybudowaną jezdnię w stronę Tychów. Oznacza to, że ruch samochodów będzie odbywał się po jednej nitce, zarówno w stronę Katowic, jak i Tychów, mówi Tomasz Kawalec, kierownik budowy (firma NDI – generalny wykonawca robót). – Około tygodnia od wprowadzenia tej zmiany nastąpi zamknięcie odcinka ul. Kolistej pod rozbieranym starym wiaduktem drogowym. Odcinek będzie zamknięty nie dłużej jak przez trzy tygodnie. Wykonawca zapewnia, że będzie się starał ten okres skrócić.

Na czas zamknięcia , dla kierowców możliwa będzie nawrotka na skrzyżowaniu z ul. Górniczego Stanu. Kolejnym etapem będzie poprowadzenie ruchu po nowej jezdni dwoma pasami w kierunku Tychów na odcinku ulicy Pszczyńskiej od autostrady A4 do zjazdu na ulice Kolistą i 73 Pułku Piechoty oraz jednym pasem ruchu w stronę Katowic. Zgodnie z harmonogramem powinno to nastąpić w maju.

Przebudowa węzła Giszowiec to największa inwestycja drogowa w mieście od czasu budowy tunelu pod Rondem koło spodka. Składa się z dwóch głównych części. Pierwsza to budowa nowego bezkolizyjnego węzła dwóch dróg krajowych – ul.  Pszczyńskiej (DK86) i ul. 73 Pułku Piechoty (DK81) oraz rozbudowa ul. Pszczyńskiej od autostrady A4 do ul.  Górniczego Stanu. Usprawnione ma być skomunikowanie ponadlokalne obszaru południowej części aglomeracji z jej strefą centralną oraz miejskiego obszaru południowo-wschodniej części Katowic, w zakresie połączenia z drogami krajowymi oraz centrum miasta.

– Druga część obejmuje rozbudowę istniejącego dziś węzła drogowego DK 86 z ulicami: 73 Pułku Piechoty, Karolinki, Kolistą, obsługującego ruch lokalny. Piesi i rowerzyści także zyskają nowe, bezkolizyjne połączenia, mówi Bogusław Lowak, naczelnik Wydziału Transportu UM Katowice. I dalej: – W efekcie , skrzyżowanie Pszczyńskiej i 73 Pułku Piechoty będzie dwupoziomowe, a ruch lokalny zostanie oddzielony od tranzytowego.

Powstaną dwa układy: jeden będzie rozprowadzał ruch tranzytowy w kierunku Tychów, Cieszyna i Skoczowa oraz na północ w kierunku autostrady A4 i dalej w kierunku Krakowa i Wrocławia oraz Łodzi i Gdańska, drugi będzie dedykowany dla ruchu lokalnego – w kierunku Giszowca, Murcek i Ochojca. Koszt całej inwestycji wynosi 247,5 mln zł, z czego 210 mln zł – to dofinansowanie pozyskane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Źródło : https://www.radiopiekary.pl/