Bieruń buduje ścieżki rowerowe.
Rozpoczeły się roboty budowlane związane z realizacją zadania znanego pod nazwą CENTRUM PRZESIADKOWE etap II. Inwestycja ta zakłada budowę sieci dróg rowerowych w całym mieście, a także modernizację dworca autobusowego w Bieruniu Starym i przystosowanie go do pełnienia funkcji nowoczesnego Centrum Przesiadkowego. Aktualnie trwają prace przygotowawcze do budowy drogi rowerowej łączącej ulice Licealna z ulicą Marcina.
Przypomnijmy, że szeroko zakrojony projekt pn. „Kompleksowa strategia niskoemisyjna przeciwdziałająca zmianom klimatu na terenie gminy Bieruń obejmująca budowę dwóch zintegrowanych centrów przesiadkowych w dzielnicy Bieruń Nowy i Bieruń Stary – etap II” zakłada modernizację infrastruktury wokół dworca autobudowego w Bieruniu Starym oraz utworzenie 3,4 kilometra infrastruktury rowerowej, a w tym: dróg rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych oraz wyznaczonych oznakowaniem poziomym tras rowerowych na jezdniach.
W skład wieloelementowej inwestycji wchodzą:
– Budowa infrastruktury rowerowej w strobieruńskiej części miasta obejmująca realizację następujących zadań:
- Wydzielenie drogi rowerowej z jezdni ulicy Krakowskiej wraz z połączeniem jej z drogą rowerową wzdłuż ulicy Barańcowej (a z dworcem autobusowym z drugiej strony).
- Budowa ciągu pieszo – rowerowego (oraz oświetlenia) na drugiej części Grobli i połączenie jej z istniejącą drogą rowerową wzdłuż ulicy Wylotowej.
- Przedłużenie drogi rowerowej i chodnika wzdłuż ulicy Chemików (od miejsca, gdzie powiatowa droga rowerowa się kończy) do ulicy Turyńskiej i skomunikowanie jej z ulicą Ekonomiczną.
- Budowa drogi rowerowej łączącej ulicę Marcina (gdzie powstała nowa ściażka rowerowa, przy okazji remontu ulicy Łysinowej i Marcina) z ulicą Licealną (do wybudowanego w zeszłym roku parkingu).
- Budowa ciągu pieszo – rowerowego od kładki na rzece Mlecznej do ulicy Kopcowej, a dalej drogi rowerowej wzdłuż ulicy Kopcowej – aż do połączenia z dworcem autobusowym.
- Przedłużenie wybudowanej w 2019 roku równolegle do ulicy Turystycznej drogi rowerowej oraz chodnika wzdłuż ulicy Św. Kingi (w stronę Starostwa Powiatowego) i dalej – od ulicy Św. Kingi aż do ulicy Zarzyny.
- Zrealizowanych zostanie też wiele mniejszych zadań, o których informować będziemy na bieżąco. Powstanie między innymi 9 punktów monitoringu.
– „Metamorfoza” dworca autobusowego obejmująca mi.in.:
- Utworzenie wiaty rowerowej
- Posadowienie toalety kontenerowej (przystosowanej również dla osób niepełnosprawnych)
- Gruntowny remont tzw. Kadłuba
Inwestycja zrealizowana powinna być do końca roku 2021. Przypomnijmy, że Miasto Bieruń otrzymało dofinansowanie w wysokości 2 629 171,63 zł na realizację projektu pn. „Kompleksowa strategia niskoemisyjna przeciwdziałająca zmianom klimatu na terenie gminy Bieruń obejmująca budowę dwóch zintegrowanych centrów przesiadkowych w dzielnicy Bieruń Nowy i Bieruń Stary – etap II” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Dzięki pozyskanym środkom zrealizuje kolejny szeroko zakrojony projekt o łącznej wartości 3 093 143,09 zł. Projekt zakłada przystosowanie dworca autobusowego w Bieruniu Starym na Centrum Przesiadkowe i olbrzymią rozbudowę infrastruktury rowerowej w mieście.
Źródło : https://www.bierun.pl/