8. edycja Budżetu Obywatelskiego.
W czwartek 28 stycznia startuje 8. edycja Budżetu Obywatelskiego! W poprzedniej edycji BO została złożona rekordowa liczba 225 wniosków, z czego aż 165 trafiło pod głosowanie a 79 zostanie zrealizowanych.
Na realizację pomysłów mieszkańców zaplanowano 5 mln zł. Wnioski można składać od 28 stycznia do 25 lutego br. Wszystkie informacje dotyczące nowej edycji oraz wzory wniosków można znaleźć na stronie poświęconej Budżetowi Obywatelskiemu – www.razemtychy.pl
Harmonogram 8. edycji Budżetu Obywatelskiego:
- Zgłaszanie projektów: od 28 stycznia do 25 lutego 2021 r.
- Weryfikacja formalna i merytoryczna zgłoszonych projektów: od 26 lutego do 14 maja 2021 r.
- Spotkania z mieszkańcami: od 17 maja do 17 czerwca 2021 r.
- Odwołanie się od oceny negatywnej: od 21 czerwca do 28 czerwca 2021 r.
- Rozpatrywanie odwołań: od 29 czerwca do 12 lipca 2021 r.
- Promocja projektów przez mieszkańców: od 13 lipca do 20 września 2021 r.
- Głosowanie na projekty: od 10 do 20 września 2021 r.
- Ogłoszenie wyników głosowania: do 7 października 2021 r.
- Realizacja wygranych projektów: rok 2022.
I ETAP – ZGŁOSZENIE PROJEKTU
– Wniosek może zgłosić każdy mieszkaniec miasta. Osoby niepełnoletnie, muszą jednak mieć zgodę rodzica lub opiekuna prawnego.
– Projekt należy złożyć na aktualnym formularzu zgłoszeniowym. Formularz jest dostępny na stronie www.razemtychy.pl . Można go też odebrać w Głównym Punkcie Konsultacyjnym przy ul. Barona 30, pok. 209 lub w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Tychy al. Niepodległości 49 – mówi Iwona Bińkowska – naczelnik Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Miasta Tychy.
Wnioski do BO można składać w 2 kategoriach :
1. projekty ogólnomiejskie dotyczące ogółu mieszkańców – 500 000 zł
- projekty skierowane są do mieszkańców całego miasta, m.in.: zadania na terenie parków, OW Paprocany, wybiegi dla psów itp.;
- ich lokalizacja obejmuje co najmniej 2 okręgi konsultacyjne;
- dotyczą placówek oświatowych;
- wymagana liczba osób popierających wniosek to 40 osób.
2. projekty ogólnomiejskie dotyczące określonego rejonu miasta – 4 500 000 zł
- mają charakter lokalny i zostaną przyporządkowywane jednemu z dotychczasowych okręgów konsultacyjnych;
- wymagana liczba osób popierających wniosek to 15 osób.
Wypełniony formularz można:
- złożyć osobiście w Głównym Punkcie Konsultacyjnym lub BOK UM Tychy;
- wysłać listownie na adres: Urząd Miasta Tychy Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia ul. Barona 30 pok. 209; 43-100 Tychy;
- zeskanować wniosek i wysłać go na adres: kontakt@razemtychy.pl (jednak w tym wypadku: oryginał należy dostarczyć do Głównego Punktu Konsultacyjnego w ciągu 7 dni!).
Wsparcie oferowane mieszkańcom na etapie zgłaszania projektów
– Od 28 stycznia pracownicy Zespołu ds. Budżetu Obywatelskiego w godzinach pracy Urzędu Miasta będą pełnić dyżur konsultacyjny. Aby uzyskać pomoc w wypełnieniu formularza, doprecyzowaniu pomysłu czy oszacowaniu kosztów jego realizacji należy zadzwonić pod numer 32 776 34 55 lub napisać mail na adres kontakt @razemtychy.pl – mówi Agnieszka Kryńska z Urzędu Miasta w Tychach.
Wnioski można składać od 28 stycznia do 25 lutego br. Wszystkie informacje dotyczące nowej edycji oraz wzory wniosków można znaleźć na stronie poświęconej Budżetowi Obywatelskiemu – razemtychy.pl
Zapraszamy wszystkich, którzy chcą się zaangażować społecznie w budowanie naszego miasta. Liczymy na zaangażowanie mieszkańców także w tej edycji budżetu obywatelskiego!
– Wszystkich, którzy chcieliby zrealizować w naszym mieście swoje pomysły i są gotowi się zaangażować społecznie zapraszam do udziału w kolejnej edycji Budżetu Obywatelskiego. To szansa na zmianę i realizację ciekawych projektów, świetna lekcja demokracji i obywatelskiej postawy oraz okazja do poznania wielu fantastycznych ludzi – mówi Maciej Gramatyka – z-ca prezydenta Tychów ds. społecznych.
Źródło : http://umtychy.pl/