Podsumowanie 5. Rundy i Rajdowego Dnia Rodzinnego.

 


Po blisko dwumiesięcznej przerwie Tor Fiata w Bieruniu znów rozbrzmiał rykiem silników. Piąta runda Samochodowych Mistrzostw Tychów była nie tylko motorsportowym świętem, ale też znakomitym sposobem na spędzenie czasu z całą rodziną.

Piąta runda tegorocznych Samochodowych Mistrzostw Tychów miała formułę rodzinnego pikniku. Dla widzów, którzy przybyli na Tor Fiat Chrysler Automobiles w Bieruniu organizatorzy przygotowali mnóstwo atrakcji. Dmuchańce, wata cukrowa i malowanie twarzy z pewnością ucieszyły najmłodszych. Maluchy, które zainspirowały się toczącym się obok rajdem, mogły próbować swoich sił za kierownicą małych, elektrycznych samochodzików. Dorośli mogli skorzystać z SMT Rally Taxi i wykupić przejażdżkę na prawym fotelu u jednego z uczestników SMT.

Nic więc dziwnego, że rywalizację na torze obserwowała wyjątkowo liczna grupa kibiców. Do startu w zawodach stanęło aż 80 załóg. Tradycyjnie już najszybszym samochodem na trasie było subaru impreza Artura Kobieli i Kamila Wali. Szymon Witos i Bartek Karpowicz (mitsubishi lancer, klasa 4) zajęli drugą pozycję, a na trzecim miejscu sklasyfikowano załogę Kajetan Świder/Kuba Gzara (honda crx, klasa 2).

W klasie 4 na podium stanęli Kobiela, Witos i Michał Jelonek z Jarosławem Kudasiewiczem (subaru impreza). W klasie 3 dominowały hondy civic: Marcin Dudarewicz i Paweł Pieronkiewicz zajęli pierwszą pozycję, drugie miejsce przypadło Dawidowi Grzebinodze i Joannie Krajewskiej. Piotr Donica i Miłosz Świegoda w Renault Clio uzupełnili podium.

Klasa 2 padła łupem Kajetana Świdra. Za nim finiszowali Szymon Gańczarczyk z Karoliną Grzesik i Maciej Szczudło z Amelią Ryppą – obie załogi w hondach civic. W klasie 1 triumfował Nikodem Sokół pilotowany przez Kamila Masarskiego (fiat seicento). Drugą pozycję wywalczyli Łukasz Semik z Miłoszem Górnym (fiat seicento), a Przemyslaw Janik i Żaneta Janik w peugeocie 106 zajęli trzecie miejsce.

W klasie PPC (Puchar Peugeot Citroën) najszybsi byli Leszek Komenda i Kamil Nowak (citroënsaxo). Kolejne miejsca zajęły załogi citroenów C2: Łukasz Sternal/Dawid Roman i Artur Kłaptocz/Szymon Smalcerz. W klasie dla fiatów cinquecento i seicento (klasa CENTO) najlepiej radzili sobie Krzysztof Wadas i Damian Goniewicz (seicento). Podium uzupełnili Grzegorz Mysza i Jacek Mysza (cinquecento) i Kacper Włoch z Przemysławem Panusiem (cinquecento).

W klasie RWD czyli samochodów z napędem na tył rywalizowały różne modele bmw. Piotr Kapusta i Grzegorz Gibek (bmw 328ti) byli najszybsi na trasie. Robert Górecki i Artur Hybiorz (bmw e36) zajęli drugą pozycję, a trzecie miejsce przypadło MarkowiKarkutowi i Dawidowi Glistakowi (bmw e30).

Przemysław i Magdalena Gwioździk byli najszybszą załogą klasy GO+EAUTO, przeznaczonej dla samochodów elektrycznych. Na kolejnych pozycjach sklasyfikowano fiaty 500E JakubaSpirydoniuka i Pawła Moskwy, oraz Waldemara Ciocia i Moniki Cioć.

W rywalizacji brali też udział zawodnicy mający licencje sportowe – byli oni klasyfikowani w klasie GOŚĆ. Najszybsi w tej kategorii byli Jacek Polok z Anną Gabryś (ford fiesta). Za nimi uplasowali się Rafał Szumiec i Konrad Giergiel (peugeot 306 S16) i Marek Mularczyk z Pawłem Oślakiem (fiat punto).

Kolejna edycja Samochodowych Mistrzostw Tychów odbędzie się po wakacjach – 1 września i tradycyjnie będzie rozgrywana na torze FCA.


Źródło : http://www.azt.tychy.pl/