Kolejna runda SMT za nami.
W trzeciej rundzie tegorocznych Samochodowych Mistrzostw Tychów nie było mocnych na Artura Kobielę. Kierowca Subaru Impreza wygrał wszystkie próby i odniósł trzecie zwycięstwo w tym sezonie. Za jego plecami toczyła się zacięta rywalizacja w pozostałych klasach.
Na tor Fiat Chrysler Automobiles w Bieruniu przyjechało w niedziele 70 załóg. Po raz kolejny pogoda dopisała, choć ostatnią próbę końcówka stawki pokonywała już w deszczu.
W klasie 4, w której startują najmocniejsze samochody Artur Kobiela pilotowany przez Kamila Walę (subaru impreza) narzucił tempo, którego rywale nie byli w stanie dotrzymać. Ubiegłoroczny mistrz SMT był najszybszy na wszystkich próbach sportowych. Za nim finiszowali Szymon Witos i Sandra Strotyńska (mitsubishi lancer) a podium uzupełnili Artur Równiatkai Marcin Cygan (ford focus).
Grzegorz Ira i Damian Drob (honda civic) po raz drugi z rzędu byli najszybsi w klasie 3, zajęli też trzecie miejsce w łącznej klasyfikacji zawodów. Zwycięzcy pierwszej rundy SMT w klasie 3 – Dawid Grzebinoga i Kamil Gamża (honda civic) tym razem musieli zadowolić się drugą pozycją. Trzecie miejsce zajęli Sebastian Bojdoł i Sebastian Kusz (renault clio).
Romuald Stasik i Grzegorz Pękala (citroen C2) wygrali klasę 2, wyprzedzając załogi Maciej Szczudło/Amelia Ryppa (honda civic) i Mateusz Hajdys/Marek Swierkosz (honda civic). W klasie 1 triumfowali Nikodem Sokół i Kamil Masarski, kolejne miejsca zajęli Paweł Oślak i Michał Kociołek oraz Łukasz Semik i Miłosz Górny – wszyscy we fiatach seicento.
Fiaty seicento i cinquecento rywalizowały też w markowej klasie CENTO. Najszybsi byli Wojciech Najgrodzki i Paweł Matusik w cinquecento, a drugie miejsce zajęli Jakub Pisarek i Paulina Borończyk (seicento). Filip Janota i Bartosz Mateja zmieniali się za kierownicą jednego (cinquecento) – szybszy z tej pary okazał się Janota, który wywalczył trzecie miejsce w klasie.
Druga markowa klasa została stworzona dla samochodów Peugeot i Citroen. W tej kategorii zwycięstwo odnieśli Krzysztof Bednarski i Jakub Siemaszko (peugeot 106). Kolejne pozycję zajęli Damian Jachymczyk i Andrzej Gorzkowski (peugeot 106) oraz Łukasz Sternal i Dawid Roman (citroen C2).
Piotr Kapusta i Grzegorz Gibek odnieśli trzecie z rzędu zwycięstwo wśród samochodów z napędem na tylną oś (klasa RWD). W swojej klasie pokonali Krystiana Kacprzaka i MonikęUher oraz DanielaCichopka i Michała Parzycha – tradycyjnie tą klasę zdominowali kierowcy bmw.
Zwycięzca dwóch pierwszych rund w klasie GO+EAUTO, Przemysław Gwioździk, pilotowany tym razem przez Adama Rudzkiego w tych zawodach musiał uznać wyższość JakubaSpirydoniouka i Pawła Moskwy. Trzecie miejsce zajęli Waldemar i Monika Cioć. W klasie GO+EAUTO na razie można zobaczyć tylko elektryczne fiaty 500E.
W sobotę 1 czerwca na torze FCA odbędą się warsztaty „Z młodym kierowcą w drodze po doświadczenie”, przeznaczone dla kierowców w wieku od 18 do 25 lat. Udział w warsztatach jest darmowy. Dzień później, 2 czerwca na torze odbędzie się czwarta runda Samochodowych Mistrzostw Tychów. Organizator – Automobilklub Ziemi Tyskiej – przygotował nową atrakcję – SMT Rally Taxi, czyli możliwość przejażdżki z wybranymkierowcąbiorącym udział w SMT. Przejazdy odbywają się po zakończeniu zawodów,po trasie próby sportowej.