Gemini Park Tychy podsumowuje pierwszy rok i mówi o… rozbudowie.

 


Gemini Park Tychy może zaliczyć pierwszy rok swojej działalności do niezwykle udanych. Tylko w okresie od marca 2018 do marca 2019 centrum handlowe odwiedziło ponad 4,4 miliona klientów.

To jednak nie jedyne powody do zadowolenia, jakie ma mieć inwestor. W zaledwie rok Gemini Park udało się znaleźć w gronie najchętniej odwiedzanych galerii handlowych na Śląsku. Co więcej, dla mieszańców kilkunastu miejscowości, w tym Tychów, to dziś centrum handlowe pierwszego wyboru.

Pierwszy rok działalności Gemini Park zmykamy zgodnie z prognozami i to pomimo ograniczeń, jakie pojawiły się na rynku, chociażby w związku z ustawą o zakazie handlu w niedzielę i święta. Sam debiut oceniamy natomiast pozytywniemówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Galeria w zaledwie 3 miesiące od otwarcia zyskała milion klientów, co jest bardzo dobrym wynikiem dla obiektu tej skali. Ponadto począwszy od otwarcia z miesiąca na miesiąc notujemy stale rosnącą liczbę klientów – dodaje.

Jak podkreśla Malcharek, jest to dobra prognoza na przyszłość dla w Gemini Park. – Pula nowych klientów wciąż rośnie, a galeria systematycznie zwiększa swój zasięg przyciągając coraz więcej osób z ościennych miast, w tym z Katowic – mówi.

Centrum ma także już swoich stałych odbiorców, wśród których dominują mieszkańcy Tychów, ale także m.in. Pszczyny, Bierunia, Oświęcimia czy Lędzin. Sama pozycja centrum handlowego na lokalnym rynku jest dziś niezwykle mocna. Coraz wyraźnie także obiekt zaznacza się na rynku regionalnym – wylicza Malcharek.

Oferta przyciągnęła

Zdaniem przedstawicieli Gemini Holding, udany debiut Gemini Park to dziś przede wszystkim zasługa oferty, z jaka centrum weszło na lokalny rynek.

Stworzyliśmy galerię rodzinną, ale z mocnym, modowym akcentem. Od początku zależało nam na tym, aby doskonale znane polskie i zagraniczne marki modowe były kluczowym elementem naszego tenant-mix’umówiTomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że takich marek już na otwarciu oczekują od nas tyszanie. Mieszkańcy sygnalizowali nam to chociażby w badaniach. Zadebiutowaliśmy więc z ofertą, w której ponad 50% zajęły popularne marki modowe, z H&M, TK Maxxx, Reserved, House, Mohito, Medicine czy Cropp na czele. To przykuło uwagę lokalnego rynku  – mówi.

Ale nie tylko to. – Mając na uwadze rodzinny charakter galerii zapewniliśmy także naszym klientom dostęp do niezwykle szerokiej oferty usług, wyposażenia wnętrz, elektroniki, zdrowia i urody czy multimediów, a także restauracji i kawiarni. Stworzyliśmy tym samym unikalne w Tychach miejsce, w którym mieszkańcy mogą zrobić bardzo zróżnicowane zakupy pod jednym dachem. Powstała tym samym alternatywa dla zakupów chociażby w Katowicach  – dodaje Misztalewski.

Jednocześnie przez cały ostatni rok Gemini Park wciąż pracował nad rozwojem oferty. – Rok temu startowaliśmy z ponad setką sklepów. W ciągu następnych 12 miesięcy zanotowaliśmy aż 17 kolejnych otwarć i to w każdym z segmentów. W efekcie klient znajdzie dziś w galerii blisko 130 sklepów i obiekt w ponad 98% wynajęty! Jest to dużym sukcesem, mając na uwadze chociaż sytuację na rynku i krótki staż galerii – mówi Anna Malcharek.

Edutainment procentuje

Jak zauważa właściciel obiektu, nie tylko oferta nakręciła ruch w pierwszym roku. Także niezwykła aktywność galerii. Tylko w ciągu pierwszego roku w centrum handlowym odbyło się aż 28 różnych wydarzeń. Galeria jako jeden z nielicznych obiektów na Śląsku odważnie sięgnęła po możliwości jakie daje nowoczesny edutainment.

Nie chcieliśmy być jak każda inna galeria w regionie. Sięgnęliśmy więc po nowe rozwiązania i narzędzia, zapewniając naszym klientom wartościowe atrakcje łączące edukację z rozrywką. Bardzo mocno przy tym skupiliśmy się na najmłodszych, organizując dla nich nie tylko zabawy, ale także unikalne wystawy interaktywne, warsztaty rozwojowe i hobbystyczne, a nawet półkolonie wypełnione ponad 80 zajęciamimówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tychy.

To sprawiło, że centrum handlowe szybko przestało być postrzegane wyłącznie przez pryzmat swojej oferty. – Staliśmy się miejscem spotkań dla całych rodzin. Dziś w regionie na równi kojarzymy się z naszą oferta, co atrakcjami, jakie systematycznie organizujemy. To pozwoliło nam w niezwykle krótkim czasie na stworzenie więzi emocjonalnej z klientem, ale także na rozwój własnej mikro społeczności – mówi Zawodzińska.

Nie bez znaczenia była także realizowana przez rok kampania „Jestem z Tych”, która przedstawiała obiekt pokazując jego różne oblicza, zalety i możliwości. – Na przestrzeni ostatniego roku mieliśmy kilkanaście odsłon naszej kampanii wizerunkowej. Pozwoliła ona nam poprzez wydarzenia pokazać to, co najciekawsze w Gemini Park. W efekcie w zaledwie 12 miesięcy staliśmy się miejscem powszechnie rozpoznawalny nie tylko w Tychach, ale także w całym swoim regionie – mówi Zawodzińska.

Nowoczesne wnętrze sprzyja wizytom

Właściciele wskazują także na jeszcze jeden element, który zadecydował o udanym debiucie – samo wnętrze galerii.

Gemini Park jest dziś niezwykle pozytywnie odbierane przez klientów. Od początku dużą popularnością cieszy się  strefa food court, która w godzinach  szczytu zajęta jest nawet w 85-90%. Podobnie zresztą, jak największa strefa wypoczynkowa, tzw. elipsa. Te miejsca dziś same w sobie stały się atrakcją galerii. Sprawiają, że klienci zostają u nas na dłużej lub znajdują kolejny powód, aby nas odwiedzić – mówi Tomasz Misztalewski.

Wpływ na odbiór galerii mają także inne elementy, zauważa dyrektor obiektu. – Klienci doceniają np. spora dawkę dziennego światła w obiekcie i niezwykle przestronne pasaże handlowe pozwalające, swobodnie poruszać się np. z wózkami z dzieckiem. Doceniają także wysokie, „oddychające” parkingi, na których nie gromadzą się spaliny oraz czytelny wayfinding system, dzięki któremu łatwo docierają do wybranego sklepu – wylicza.

Branża też zauważyła

Z tych samych powodów co klienci, Gemini Park docenia także branża retail. Pierwszy rok pod tym względem był dla obiektu niezwykle udany. Centrum handlowe zdobyło m.in. prestiżowe The EuropeanPropertyAwards w kategorii „Retail Developement Poland” oraz najwyższą ocenę jury tego konkursu, czyli Five Star Award oraz tytuł „Best Retail Developement Poland”.

Dzięki m.in. nowej inwestycji Gemini Holding zgarnął dla siebie także nagrodę EurobuildAwards w kategorii „Retail Developer of The Year”. Ponadto obiekt nominowany był m.in. do: PrimePropertyAwards 2018, EurobuildAwards w kategorii „New Shopping Center of The Year”, a ostatnio do Property Design 2019 w kategorii „Bryła”. Na początku 2019 roku wygrał natomiast CEE Retail Awards w kategorii „Retail Project Medium”.

Będzie rozbudowa

Sukces już w pierwszym roku zachęca inwestora do dalszego rozwoju Gemini Park. Jeszcze w tym roku ma ruszyć rozbudowa galerii – Lokalizacja galerii w popularnym otoczeniu handlowym jest decyzją perspektywiczną, dającą możliwości rozwoju i rozbudowy centrum handlowego m.in. o strefę rozrywkową i część przeznaczoną pod ofertę gastronomiczną. Takie prace planujemy zacząć już pod koniec tego roku. Docelowo Gemini Park Tychy ma zostać rozbudowane  o ok. 6,6 tys. m kw. GLA. W nowej przestrzeni ma powstać wielkopowierzchniowe i wielosalowe nowoczesne kino, dodatkowe restauracje oraz jeszcze większa strefa food court. Za projekt architektoniczny odpowiadać będzie Vide Studio z Krakowa, ta sama pracownia, które odpowiadała za koncepcję całego Gemini Park – zapowiada Malcharek


Źródło: Gemini Park Tychy, Gemini Holding