Silniki Opla zostaną zastąpione jednostkami PSA. Co z fabryką w Tychach ?
Po włączeniu Opla w struktury francuskiej Grupy PSA można było oczekiwać optymalizacji kosztów, co bezpośrednio związane jest z ograniczeniem produkcji niektórych komponentów niemieckiej marki.
Obydwaj producenci działają w pokrywających się segmentach, a tym samym nieuzasadnione ekonomicznie byłoby dublowanie produkcji przynajmniej części komponentów. PSA chce też jak najszybciej zrezygnować z opłat licencyjnych dla koncernu General Motors i zacząć korzystać z technologii PSA.
Zakończenie produkcji części komponentów (w tym silników) będzie miało wpływ na dalsze losy ośrodka rozwoju w Rüsselsheim, a także fabryk w Kaiserslautern (Niemcy), Tychach, Szentgotthárd (Węgry) i Aspern (Austria). Decyzji co do ich przyszłości, jeszcze co prawda nie podjęto, ale może to oznaczać masowe zwolnienia. Niepewny jest także los ok. 3 tys. inżynierów zatrudnionych w ośrodku rozwojowym w Rüsselsheim przy projektach General Motors.
Wiadomo także, że PSA chce dojść do porozumienia z GM w sprawie wykorzystania wiedzy na temat wykorzystania energii z ogniw paliwowych.
Źródło : http://moto.onet.pl/