Z Tychów do Pragi, Pardubic, Ołomuńca czy Krakowa czeskimi pociągami Leo Express.

 


Urząd Transportu Kolejowego opublikował wniosek Leo Express o uruchomienie pociągu na trasie Kraków – Praga. Oznacza to spełnienie wymagań formalnych przez czeskiego przewoźnika, ale wciąż trzeba sprawdzić, czy jego plan nie zagraża połączeniom dotowanym. Poznaliśmy za to planowany rozkład jazdy i termin uruchomienia połączeń.

Dzięki publikacji UTK dowiedzieliśmy się, że planowany termin uruchomienia połączeń to 1 września tego roku. Relacja będzie obsługiwana codziennie. Poznaliśmy też rozkład jazdy: z Pragi pociąg ma wyjeżdżać o godz. 15:13, przyjazd do Krakowa jest planowany na 22:16. W powrotną drogę pociąg ma wyruszyć o 0:45, by dojechać do Pragi o 8:19. Cała trasa ma długość 530 km, z czego 165 km przebiega przez terytorium Polski.

Planowane przystanki to: Praha hl. n. Praha-Libeň (5 km),Kolín (57 km), Pardubice hl. n. (42 km), Zábřeh na Moravě (100 km), Olomouc hl. n. (46 km), Přerov (22 km), Hranice na Moravě (29 km), Suchdol nad Odrou (21 km), Studénka (12 km), Ostrava-Svinov (17 km), Ostrava hl. n. (5 km), Bohumín (8 km), Zebrzydowice (21 km), Pszczyna (37 km), Tychy (17 km), Katowice Ligota (17 km), Katowice (6 km), Mysłowice (8 km), Jaworzno Szczakowa (12 km), Trzebinia (16 km), Krzeszowice (13 km), Kraków Główny (26 km).

Według wniosku głównym celem proponowanych przewozów pasażerskich jest uzupełnienie dotychczasowej oferty przewozowej między stacjami znajdującymi się w dwóch krajach członkowskich UE, tj. Czechach i Polsce. Przedmiotowe połączenie ma zastąpić dowóz autokarowy z Krakowa oraz Katowic do pociągu relacji Bohumin – Praha Hl. N. Połączenie skomunikuje główne ośrodki gospodarcze oraz turystyczne po dwóch stronach polsko – czeskiej granicy tj. Kraków, Katowice, Tychy, Bohumin, Ostravę i Pragę.


Źródło : http://www.rynek-kolejowy.pl/