Briju : nowy salon w Tychach w 2017 roku.

 


Notowana na GPW jubilerska spółka Briju podsumowuje dotychczasowe działania i zdradza plany rozwoju na 2017 rok.

– Realizowana przez nas strategia dynamicznego rozwoju sieci sklepów jubilerskich okazała się dużym sukcesem. Mamy już dobrą pozycję na rynku i możemy kontynuować rozwój – mówi Przemysław Piotrowski, prezes Briju.

Obecnie Briju posiada 45 salonów i w tym roku planuje otwarcie kolejnych kilkunastu placówek. Grupa ma już umowy na około 10 nowych otwarć w 2017 r. oraz pierwsze umowy na otwarcia w 2018 r.

– Segment detaliczny osiągnął w zeszłym roku stałą rentowność, dzięki czemu będziemy mogli finansować dalszy rozwój z zysków tego segmentu oraz wypłacać dywidendę naszym akcjonariuszom – dodaje Przemysław Piotrowski.

W 2016 r. Briju otworzyło 15 nowych salonów pod własną marką, dzięki czemu na koniec roku łączna powierzchnia sklepów wzrosła do 3,1 tys. mkw. z 2,2 tys. mkw. na początku roku. Ostatnim otwartym w zeszłym roku salonem był lokal w centrum handlowym Sonata Park w Sochaczewie. Wcześniej Briju otworzyło salony m.in. w Szczecinie, Poznaniu, Katowicach, Gliwicach i Mysłowicach.

Na 2017 r. zaplanowano otwarcia nowych sklepów m.in. w Warszawie, Krakowie, Cieszynie i Tychach.

Notowana na GPW jubilerska spółka przyjęła także politykę dywidendową. Segment detaliczny wyrobów jubilerskich – sklepy jubilerskie, osiągnął już trwałą rentowność i generuje dodatnie, stabilne przepływy operacyjne. Dzięki temu Briju może rozpocząć dzielenie się zyskami z działalności ze swoimi akcjonariuszami – zapowiada Przemysław Piotrowski, prezes sieci.

Przypomnijmy, w ostatnim czasie spółka Briju skończyła proces restrukturyzacji. Efektem tego z początkiem 2017 roku aktywność związana z wyrobami jubilerskimi prowadzona jest przez spółkę zależną Briju 1920 Sp. z o.o.

Briju zajmuje się projektowaniem, produkcją, dystrybucją oraz sprzedażą detaliczną wysokiej jakości wyrobów jubilerskich. Drugim segmentem działalności Briju jest handel hurtowy i obróbka kruszców metali szlachetnych – głównie złota i srebra. Asortyment Spółki obejmuje klasyczne i nowoczesne kolekcje biżuterii. Briju, we współpracy ze znanymi projektantami, tworzy również oryginalne kolekcje modowe.


Źródło : https://retailnet.pl/