Koleje Śląskie zmieniły rozkład jazdy. Wszystko przez remonty.
W niedzielę nastąpiła kolejna korekta rozkładu jazdy. To niejedyna zmiana dla pasażerów Kolei Śląskich. Od 4 września nie można też kupić biletów za pomocą telefonów.
I tak w terminie od 8 do 15 października część pociągów na linii Sosnowiec Główny – Tychy Lodowisko będzie kursować w skróconej relacji lub z wykorzystaniem zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Katowice – Tychy Lodowisko. Od dziś do 9 września zostanie całkowicie wstrzymany ruch pociągów na odcinku Bielsko-Biała Główna – Bielsko-Biała Lipnik, a zamiast pociągów będą jeździć autobusy. Natomiast od 10 do 14 października pociąg 49501 „Reksio” do Bielska-Białej będzie kursował w skróconej relacji ze stacji Tychy. W Tychach pasażerowie „Reksia” będą musieli przesiąść się na inny pociąg, który zawiezie ich do Katowic.
Ze względu na przebudowę mostu w Goleszowie od 4 września do 15 października na linii Katowice – Wisła Głębce zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa w dwóch wariantach: pierwszy będzie kursować pomiędzy Goleszowem a Wisłą Uzdrowiskiem z postojami na wszystkich stacjach pośrednich, a drugi będzie obejmował przejazdy pomiędzy Skoczowem a Wisłą Głębce z pominięciem stacji Skoczów Bładnice, Goleszów, Ustroń, Ustroń-Zdrój. Przedstawiciele KŚ w tym przypadku zwracają uwagę, że to trasa która, cieszy się dużym zainteresowaniem osób podróżujących z rowerami, i przypominają, że w autobusach komunikacji zastępczej możliwość przewożenia rowerów jest bardzo ograniczona.
Utrudnienia czekają też pasażerów w związku z remontem mostu kolejowego w Cieszynie. Tutaj od wczoraj do 29 września nastąpi całkowite wstrzymanie ruchu pomiędzy stacjami Cieszyn a Cieszyn Marklowice, a zamiast pociągów będą kursować autobusy.
Przedstawiciele KŚ poinformowali, że od niedzieli nie można kupować biletów za pomocą telefonu. Spółka kolejowa zrezygnowała z umowy z firmą CallPay. Jak podkreśla Michał Wawrzaszek, nie oznacza to jednak, że KŚ rezygnują całkowicie ze sprzedaży biletów przez telefon komórkowy. Ma się zmienić dostawca usługi, a sposób zakupu ma być o wiele prostszy i przystający do zmieniających się czasów. Kiedy to się stanie, na razie jednak nie wiadomo.
– Dotychczasowa usługa nie spełniała wszystkich naszych oczekiwań, m.in. dlatego, że można było dzięki niej kupować tylko bilety liniowe. Teraz zakładamy jej rozszerzenie. Chcielibyśmy, aby za pomocą tego kanału można było zakupić także bilety z innych ofert. Ponadto planujemy, aby w nowym kształcie ten kanał sprzedaży przybrał formę aplikacji mobilnej. Do tej pory należało się nie tylko rejestrować w specjalnym systemie i doładować konto, ale także zadzwonić pod właściwy numer. Nowe rozwiązanie ma być prostsze – informuje Wawrzaszek.
Źródło : http://katowice.wyborcza.pl/