Szef Fiata przedstawił cztery nowe modele. Dwa z nich wyprodukują w Tychach.
Fiat mocniej wciska gaz. Włoska marka wprowadza na rynek nowe modele. Na specjalnej konferencji przedstawiciele producenta z Italii ujawnili szczegóły najnowszego przedsięwzięcia.
Luca Napolitano, szef marki Fiat na Europę Środkową i Wschodnią, na specjalnej konferencji ogłosił plany związane z nowościami. Dla Polski najważniejszą informacją jest wdrożenie do produkcji w fabryce w Tychach nowej odsłony „pięćsetki”. Auto o nazwie 500S to najbardziej sportowe wcielenie kultowego już Fiata.
Nowicjusz wyróżnia się bardziej zawadiackim wyglądem. Ma zmienione zderzaki z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi z przodu, nakładki progowe i spojler z tyłu. O furorę na ulicy zatroszczy się lakier o magicznej nazwie satin graphite, który pokrywa klamki drzwi i klamkę bagażnika, obudowy lusterek i obręcze kół (można też wybrać niebieski metalizowany italia blue lub zielony matowy verde alpi w ciemnej tonacji).
Nadkola wypełniają 15-calowe alufelgi z satynowym wykończeniem Satin Graphite. Na życzenie w fabryce założą większe, bo 16-calowe obręcze aluminiowe z czarną matową diamentowaną powłoką. W środku fiat 500S skrywa rozbudowany system BeatsAudio by Dr. Dre. Łączna moc to 440 Watt, zaś 8-kanałowy cyfrowy wzmacniacz potrafi dać dźwięk na podobieństwo nagrań studyjnych.
Nowego fiata 500S można mieć z benzynowym dwucylindrowym silnikiem 0,9 TwinAir o mocy 85 KM lub 105 KM. Jest też jednostka 1.2/69 KM i 1.4 16V/100 KM. Silnik wysokoprężny to konstrukcja 1.3 Multijet o mocy 95 KM produkowana podobnie jak 0,9 TwinAir przez Fiat Powertrain Technologies Poland w Bielsku-Białej – co ciekawe to jedyny turbodiesel w segmencie A. Wszystkie silniki spełniają normy emisji Euro6.
Kolejna nowość, którą włoska firma wyprodukuje w Tychach to abarth 595. Przeprojektowana karoseria nie jest tylko na pokaz – zmiany mają wyostrzyć zmysły tego auta. Przykładowo z przodu szerszy wlot powietrza ma o 18 proc. poprawić dotlenienie i chłodzenia silnika. 50 proc. większa powierzchnia wentylacji lżejszych 17-calowowych obręczy powinna wpłynąć na lepszą wydajność hamulców.
Nowy 595 dostał także zastrzyk zwiększający moc benzynowego silnika 1.4 T-jet. Model bazowy to 145 KM, a bardziej jadowite 595 Turismo wyposażony w turbosprężarkę Garrett oferuje kierowcy 165 KM. W obu przypadkach wstrzyknięto po 5 dodatkowych koni mechanicznych. Przewidziano też odmianę 595 Competizione ze 180-konną jednostką.
Źródło : http://auto.dziennik.pl/