Przed nami 10. edycja Budżetu Obywatelskiego w Bieruniu.

 


Przed nami dziesiąta, jubileuszowa edycja Budżetu Obywatelskiego. W tym roku przeznaczamy na nią rekordową kwotę 1 000 000 zł. Nabór wniosków rusza w poniedziałek, 30 czerwca i potrwa do końca lipca. Mieszkańcy będą mogli zgłaszać swoje propozycje projektów w dwóch kategoriach – w kategorii projektów ogólnomiejskich (dużych) i w aktegorii projektów małych (lokalnych).

Tegoroczny harmonogram Budżetu Obywatelskiego Miasta Bierunia będzie bardzo podobny do poprzednich. Na propozycje projektów czekamy do 30 lipca 2025 roku. Po etapie składania projektów – w sierpniu nastąpi weryfikacja merytoryczno-formalna złożonych wniosków. Propozycje projektów zakwalifikowane do dalszych etapów BO będą prezentowane na spotkaniach mieszkańców.

Spotkania te odbędą się w pierwszej połowie września i będą miały charakter otwarty. Ich celem będzie nie tylko możliwość przedstawienia założeń swojego projektu szerszej publiczności, ale również możliwość skonsultowania swojego projektu z innymi projektodawcami, a także z ekspertem oceniającym projekty. Po spotkaniu zaistnieje możliwość zmodyfikowania projektu – według wskazówek eksperta, sugestii mieszkańców lub innych projektodawców.

Po końca września zaprezentowana zostanie lista projektów w ich ostatecznym kształcie, która poddana zostanie pod głosowanie mieszkańców. Głosowanie na projekty odbędzie się w dniach 29 września – 12 października. Do 10 listopada znane będą wyniki głosowania.

Na tegoroczną edycję Budżetu Obywatelskiego Miasta Bierunia przeznaczona jest kwota 1 000 000 zł.

Tak jak i w zeszłym roku zastosowany został podział na dwie kategorie projektów:

  • projekty ogólnomiejskie (duże) – na które przeznaczona jest kwota 800 000 zł
  • projekty małe (okręgowe) – na które przeznaczona jest kwota 200 000 zł

Propozycje projektów zgłaszać można w obu kategoriach.

  • Wartość projektu ogólnomiejskiego mieścić się musi w kwotach 100 000 zł – 400 000 zł.
  • Wartość projektu małego (okręgowego) musi być niższa niż 100 000 zł.

Jak złożyć wniosek?

Można to zrobić na dwa sposoby:

  • elektronicznie – za pośrednictwem platformy internetowej bierun.budzetobywatelski.pl
  • tradycyjnie – za pośrednictwem formularza papierowego, który złożyć należy w kancelarii Urzędu Miejskiego lub wysłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Bieruniu, ul. Rynek 14, 43-150 Bieruń.

 



Źródło : https://www.bierun.pl/