Dofinansowanie z Funduszy Europejskich dla Tychów na budowę ścieżki rowerowej do Bierunia.

 


Blisko 26,6 mln zł dofinansowania trafi do Tychów na budowę 3-kilometrowej, regionalnej trasy rowerowej wzdłuż ulicy Oświęcimskiej, która połączy Tychy z Bieruniem. Inwestycja zakłada m.in. oddzielenie drogi rowerowej od jezdni pasem zieleni, poprawę bezpieczeństwa oraz montaż tablic informacyjno-edukacyjnych.

W Tychach droga rowerowa powstanie wzdłuż ul. Oświęcimskiej — na odcinku od ronda z ul. Serdeczną do granicy z gminą Bieruń. Natomiast, po stronie Bierunia, droga będzie kontynuowana wzdłuż ulicy Oświęcimskiej aż do ul. Marcina. Trasa zostanie wykonana zgodnie ze standardami infrastruktury rowerowej.

Oprócz robót drogowych i przebudowy infrastruktury technicznej inwestycja przewiduje także rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo uczestników ruchu, w tym oddzielenie trasy rowerowej od jezdni pasem niskiej zieleni, rozdzielenie drogi dla rowerów od chodników w rejonie przystanków komunikacji publicznej, doświetlenie przejść dla pieszych i przejazdów, wbudowanie w nawierzchnię ciągów pieszych elementów integracyjnych dla osób z dysfunkcją wzroku.

Propagowane będą też walory turystyczno-kulturowe trasy poprzez lokalizację czterech tablic informacyjno-edukacyjnych (po dwie na terenie każdej z gmin) w następujących lokalizacjach:
• ul. Główna w Tychach przy rozwidleniu ciągów rowerowych oraz planowanych trasach 610 i 620, oraz planowanym Miejscu Obsługi Rowerzystów przy trasie 620,
• skrzyżowanie Al. Bielska / ul. Edukacji w Tychach – miejsce przecięcia trasy 610 z trasą krajową 12/17,
• centrum przesiadkowe w Bieruniu,
• rejon ul. Marcina w Bieruniu.

Na zakończenie inwestycji przewidziano partnerski rajd rowerowy Tychy-Bieruń, kończący się eventem ekologiczno-edukacyjnym. Do udziału w wydarzeniu zaproszeni zostaną mieszkańcy Tychów, Bierunia i okolicznych gmin. Warto dodać, że planowana trasa spełnia wszystkie standardy tras regionalnych, co potwierdza pozytywna opinia Pełnomocnika Marszałka Województwa Śląskiego ds. polityki rowerowej.

Całkowity koszt projektu dla obydwu partnerów wynosi 38 395 427,31 złotych, a dofinansowanie 26 593 238,88 złotych z Funduszy Europejskich dla Śląskiego 2021-2027.


Źródło : https://umtychy.pl/