Koncerty Magdaleńskie – recital Radosława Marca „Bach i muzyka hiszpańska.”

 


Kościół pw. św. Marii Magdaleny w Tychach – 01.12.2024 r., godz. 17:00

Wstęp wolny.

Miejskie Centrum Kultury w Tychach zaprasza na ostatni w tym roku Koncert Magdaleński – recital organowy Radosława Marca, który odbędzie się 1 grudnia 2024 r. o godz. 17:00
w kościele św. Marii Magdaleny w Tychach. Wstęp wolny.

Cykl Koncertów Magdaleńskich, organizowany od 2011 roku, to muzyczne spotkania
w najstarszym tyskim kościele, podczas których występują wybitni artyści z całej Polski. Recital Radosława Marca zamknie tegoroczną, kolejną edycję wydarzenia, współtworzoną przez ks. Janusza Lasoka i Henryka Jana Botora.

Program: Bach i muzyka hiszpańska

  1. Johann Sebastian Bach – Toccata i fuga d-moll BWV 565
  2. Fray Cristóbal de San Jerónimo – 8º tono, obra de todo juego (z rękopisu z Real Monasterio de San Lorenzo de El Escorial, XVII w.)
  3. 1o Tono. Obra sobre la tonada del desmayo; de todo juego (anonimowy autor hiszpański z XVII w., z rękopisu z klasztoru San Lorenzo el Real de El Escorial)
  4. Johann Sebastian Bach – VI Sonata triowa G-dur BWV 530
  5. Vivace
  6. Lente

III. Allegro

  1. Fray Cristóbal de San Jerónimo – Obra de 5º tono de todos juegos (z rękopisu z Real Monasterio de San Lorenzo de El Escorial, XVII w.)
  2. Folias de 1o tono (anonimowy autor hiszpański z XVII w.)
  3. Johann Sebastian Bach – Preludium i fuga Es-dur BWV 552

O ARTYŚCIE:

Radosław Marzec – urodził się w Białymstoku w 1971 r. Studiował w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie organów prof. Piotra Grajtera, gdzie uzyskał dyplom z wyróżnieniem. Umiejętności swoje doskonalił w Konserwatorium Muzycznym w Strasbourgu (Francja) w klasie organów prof. André Stricker w ramach studiów podyplomowych zwieńczonych uzyskaniem „Diplôme de Specialisation d’orgue”.

W latach 1995-1996 był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki za wybitne osiągnięcia i sukcesy artystyczne. Brał czynny udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich organistów jak Marie-Claire Alain, Guy Bovet, Ferdinand Klinda, Herbert Wulf. Był stypendystą kursu mistrzowskiego prowadzonego przez Jean Guillou w Zürichu oraz Letniej Międzynarodowej Akademii Organowej w Saint Bertrand de Comminges prowadzonej przez Michael Chapuis i André Stricker. W 1994 został laureatem Nagrody Głównej na Konkursie Organowym w Rumii, a w roku 1999 finalistą Międzynarodowego Konkursu Organowego im.  M. Tariverdieva w Kaliningradzie, gdzie otrzymał nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworów obowiązkowych. W roku 2005 lubelskie wydawnictwo Polihymnia wydało jego książkę pod tytułem „Interpretacja utworów organowych Jana Sebastiana Bacha w świetle źródeł XVIII wiecznych”. W 2006 roku dokonał premierowej rejestracji na płycie, muzyki organowej Adama z Wągrowca. Oprócz tego nagrał również dwie płyty z solową muzyką organową w Chojnicach oraz w Gau-Bischofsheim w Niemczech.

Obecnie jest profesorem tytularnym pracującym na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.

Występuje w kraju i za granicą solo,  a także w duecie „Cellorganic” ze swoją żoną, wiolonczelistką Prof. Renatą Marzec.