Produkowana w Tychach Alfa Romeo Junior w finale konkursu „Car of the Year”.
Alfa Romeo z dumą ogłasza, że dotarła do finałowego etapu konkursu o prestiżową międzynarodową nagrodę „Car of the Year”. Produkowany w Tychach Junior został poddany testom drogowym i oceniony przez jury ekspertów z branży, w którego skład weszło 60 dziennikarzy motoryzacyjnych z 23 krajów europejskich.
Na krótkiej liście znalazło się zaledwie 7 z 42 samochodów pretendendujących do tytułu; od teraz będą one poddawane dalszym badaniom technicznym i testom dynamicznym. Spośród tej siódemki, samochód z największą liczbą głosów otrzyma tytuł „Car of the Year”, co zostanie ogłoszone podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Brukseli, który odbędzie się 10 stycznia 2025 roku.
Sportowy charakter, kompaktowe wymiary i włoski styl rozpoznawalne już od pierwszego wejrzenia. Junior to również wstęp do świata Alfy Romeo dla wszystkich fanów Alfy (ale nie tylko), którzy czekali na powrót marki do tego segment. Chcąc odgrywać wiodącą rolę, Alfa Romeo oferuje najbardziej sportowy i ekscytujący samochód kompaktowy w całej klasie, jedyny, który może zainspirować entuzjastów Giulietty i Mito i przyciągnąć nowe pokolenie fanów tej marki. Junior jest inkluzywny i oferuje każdemu dostęp do niezwykłego i atrakcyjnego samochodu. Jego misją jest zdobycie nowego pokolenia fanów marki poprzez nowy język projektowania. Niezmienny pozostaje jego wrodzony sportowy charakter, który przekłada się na wciągające wrażenia z jazdy podczas codziennego użytkowania.
Junior jest oferowany jako modny i wyjątkowy model, łączący urzekający styl z najbardziej zaawansowaną technologią w zakresie komfortu, łączności i dynamiki jazdy. Gwarantuje bezkompromisowy komfort, o czym świadczy najbardziej pojemny bagażnik wśród innych samochodów klasy premium (400 l). Oferta handlowa dla Juniora jest najszersza w segmencie i zapewnia całkowitą swobodę wyboru bez utraty charakterystycznego sportowego charakteru.
Junior jest dostępny w konfiguracji „IBRIDA” z 48-woltowym silnikiem hybrydowym VGT (Variable Geometry Turbo) o mocy 136 KM i jako pierwszy w tym segmencie oferuje napęd na wszystkie koła Q4, oraz w konfiguracji „ELETTRICA” , w dwóch wariantach mocy: 156 KM z zasięgiem wynoszącym do 410 km, a także bardziej sportowym VELOCE o mocy 280 KM, będącym uosobieniem sportowego DNA Alfy Romeo.
Źródło : https://www.media.stellantis.com/