Akcja zima – obowiązki właścicieli nieruchomości.
Oficjalnie 1 listopada, aż do ustania trwałych opadów ale nie krócej niż do 31 marca 2025r., rozpoczyna się w naszym mieście Akcja Zima 2024/2025. Przypominamy o obowiązkach właścicieli nieruchomości.
Zima zbliża się nieubłaganie. Zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Tychy do właścicieli nieruchomości należy:
Obowiązek uprzątania błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego powinien być realizowany przez właściciela nieruchomości poprzez odgarnięcie błota, śniegu oraz usunięcie lodu i innych zanieczyszczeń.
jest to obowiązek wynikający z Rozdziału 1 paragrafu 2 wspomnianego Regulaminu /UCHWAŁA NR XVI/338/20 RADY MIASTA TYCHY/.
Funkcjonariusze Straży Miejskiej w tym czasie będą monitorować i egzekwować od właścicieli nieruchomości usuwanie śniegu i oblodzeń z przylegających do posesji obszarów. Do właściciela nieruchomości należy nie tylko uprzątnięcie dachu z pokrywy śnieżnej i lodowej ale również usuwanie śniegu i lodu z chodnika.
CHODNIK. Odśnieżać czy nie?
Co to jest chodnik? Chodnikiem w rozumieniu ustawy jest wydzielona część drogi publicznej służąca do ruchu pieszego położona bezpośrednio przy granicy. Jeśli chodnik przy granicy posesji spełnia te warunki to musi on dbać o usunięcie śniegu i lodu z chodnika.
Źródło : https://strazmiejska.umtychy.pl/