#Efekt1butelki – zwróć szklane butelki Kompanii Piwowarskiej w Stokrotce.

 


Kompania Piwowarska rozpoczyna w poniedziałek, 23 października, kolejną edycję akcji edukacyjnej #Efekt1butelki dotyczącej zwracania szklanych butelek wielokrotnego  użytku. Firma sprzedaje rocznie około miliarda piw w butelkach zwrotnych, a optymalne wykorzystanie tego typu opakowań sprawia, że znacząco zmniejsza się emisja CO2  związana z produkcją opakowań do piwa, niższe jest także zużycie surowców i wielkość odpadów, jakie trzeba poddać recyklingowi.

– W tegorocznych działaniach zachęcamy do tego, by każdy znalazł swoją motywację do oddawania szklanych butelek zwrotnych. Powodów może być wiele, mogą mieć  wymiar ekologiczny, ekonomiczny, a nawet być elementem stylu życia, związanego z obecnym trendem szanowania środowiska. Każdy z nas może w ten prosty sposób dołożyć swoją cegiełkę do dbania o planetę, co pokazują zmieniające się nawyki zarówno młodych Polaków, jaki i starszych pokoleń. Dlatego wspólnie z partnerami –  firmą Rekopol i siecią sklepów Stokrotka, zdecydowaliśmy się na drugą odsłonę kampanii #Efekt1butelki, by wzmocnić nawyk oddawania butelek i dalej edukować  konsumentów w tym obszarze – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej. 

Kompania Piwowarska dwa lata temu ruszyła z kampanią edukacyjną pod nazwą #Efekt1butelki. Wówczas zaangażowani w akcję dziennikarze i influencerzy zwracali  uwagę odbiorców na problem niezwracania szklanych butelek zwrotnych i uświadamiali, że każda oddana butelka ma duże znaczenie dla środowiska i portfela  konsumenta.

– Od czasu poprzedniej odsłony kampanii kaucja wzrosła z 50 groszy do złotówki. Jeżeli kogoś nie przekonuje fakt, że prawidłowo używana butelka zwrotna to 6-cio  krotnie mniejsza emisja CO2 do środowiska, może do oddawania butelek do sklepu przekona go wymiar finansowy takiej operacji. Dla nas ważne jest, aby butelki  możliwie najczęściej wracały do sklepów, a stamtąd do ponownego napełnienia w browarach, bez względu na motywacje konsumentów. Dlatego wracamy do nich z nową odsłoną kampanii i wieloma różnymi powodami, dla których warto oddawać butelki – dodaje Grzegorz Adamski. 

W tegorocznej odsłonie kampanii do wspólnych działań aktywnie dołączył partner handlowy Kompanii Piwowarskiej – sieć handlowa Stokrotka. W wybranych sklepach  oraz w aplikacji mobilnej konsumenci znajdą specjalnie przygotowane materiały promocyjne, zachęcające do włączenia się we wspólną inicjatywę przyjazną środowisku. W ramach kampanii prowadzone będą działania w mediach tradycyjnych, social media Kompanii Piwowarskiej i Stokrotki. O kampanii #Efekt1butelki będą mówić także influencerzy. W tej edycji będzie to m.in. eko-edukatorka Paulina Górska. Akcji towarzyszyć będzie także konkurs w social media, w którym do wygrania będą torby na  butelki zwrotne, a także karty podarunkowe na wydarzenia kulturalno-rozrywkowe w Polsce. Konsumenci znajdą również cenną wiedzę na stronie  https://www.efekt1butelki.pl/

– Stokrotka stawia sobie za cel zmniejszenie swojego wpływu na środowisko. Dlatego ważne są dla nas inicjatywy zachęcające do podejmowania podobnych działań.  Oddawanie butelek zwrotnych w naszych sklepach jest bardzo proste. Cieszymy się więc z możliwości uczestnictwa w kampanii edukacyjnej #Efekt1butelki. Dzięki niej  możemy włączyć się w pomoc klientom i promocję prostych działań, które pozytywnie wpływają na środowisko – mówi Daria Raganowicz, specjalista ds. PR i komunikacji  zewnętrznej Stokrotki. 

Do wspólnych małych kroków wykonywanych na rzecz planety zachęca również partner akcji – firma Rekopol, najdłużej działająca na polskim rynku organizacja odzysku  opakowań.

 – W Rekopolu ogromną wagę przykładamy do edukacji. Wiemy, że tylko w ten sposób będziemy budować świadomość ekologiczną i zdrowe nawyki. Bardzo się cieszę,  że możemy być partnerem kampanii #Efekt1butelki. Rynek opakowań zwrotnych powiększa się z roku na rok, a konsumenci coraz częściej wybierają to, co wielorazowe.  Oddawanie szklanych butelek do sklepów, by zostały ponownie napełnione powinno być normą i naszym nawykiem – mówi Aneta Stawicka kierownik ds. komunikacji i  edukacji w Rekopol S.A. 


Źródło : https://www.kp.pl/