Awaria systemu ŚKUP.
ZTM poinformował o awarii systemu ŚKUP. W wyniku awarii przestał działać portal, aplikacja Mobilny ŚKUP, System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej oraz kasowniki w czytnikach kart znajdujących się w pojazdach. Awaria nie wpływa na działanie aplikacji zewnętrznych.
W większości pojazdów działają kasowniki biletów papierowych niezabudowane w czytnikach ŚKUP. Awaria nie wpływa też na działanie aplikacji zewnętrznych, w których można nadal kupować bilety elektroniczne.
Osoby, które posiadają na swoich kartach ŚKUP zakodowane ważne bilety długookresowe (tygodniowe, miesięczne, kwartalne, półroczne, metrobilety), będą mogły podróżować na ich podstawie za okazaniem karty ŚKUP.
Ważne informacje dotyczące obowiązku kasowania i możliwości zakupu biletów ZTM w związku z awarią systemu ŚKUP. Informujemy o dostępnych kanałach sprzedaży i obowiązujących zasadach zapłaty za przejazd w pojazdach.
Bilety jednorazowe
Bilety jednorazowe można kupować w wersji elektronicznej w zewnętrznych aplikacjach mobilnych (SkyCash, mPay, moBilet, zBiletem.pl, JakDojade). W wersjach papierowych dostępne są w: kioskach oznaczonych logo ŚKUP, Punktach Obsługi Pasażera oraz u kierowców.
Bilety w wersji papierowej można kupować także w 12 automatach solarnych (oznaczonych na stronie www gwiazdką– *) oraz wybranych automatach na terenie Sosnowca (oznaczonych symbolem hasztagu – #). Lista biletomatów.
Kasowanie
Bilety papierowe można kasować:
- w tradycyjnych kasownikach w autobusach.
- w tramwajach awaryjnie zamontowane zostaną kasowniki starego typu, oznaczające skasowanie biletu poprzez przedziurkowanie go. Po jego użyciu konieczne jest dodatkowo oznaczenie przez pasażera długopisem daty i godziny kasowania.
Jeśli w pojeździe nie ma żadnego z tego typu kasowników, pasażer powinien na odwrocie biletu zapisać datę i godzinę rozpoczęcia podróży, co będzie równoznaczne ze skasowaniem biletu.
Bilety średniookresowe
Dostępne są poprzez zewnętrzne aplikacje.
Źródło : https://www.metropoliaztm.pl/