Nieodpłatna pomoc prawna w 2023 r. w Tychach.
Informujemy, iż w roku 2023 na terenie miasta Tychy działa pięć punktów nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz mediacji.
Wszystkie punkty NPP i NPO funkcjonują w formie hybrydowej tzn. porady udzielane są w punkcie lub z użyciem środków komunikowania się na odległość.
Zapisy przyjmowane są:
– telefonicznie pod nr tel. 32 776-30-31 w godzinach pracy urzędu lub
– elektronicznie poprzez email npp@umtychy.pl lub poprzez stronę np.ms.gov.pl
– osobiście w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Tychy, al. Niepodległości 49.
Gdzie i kiedy można skorzystać ze wsparcia?
Lp. |
Rodzaj punktu | Adres punktu | Dni i godziny dyżurów | Mediacja |
1. | Punkt nieodpłatnej pomocy prawnej prowadzony przez Okręgową Radę Adwokacką w Katowicach | Wielofunkcyjny Budynek Usługowy „Balbina Centrum”
ul. Barona 30, lokal nr 212 piętro I |
od poniedziałku do piątku
900 – 1300 * |
mediator dostępny w każdy poniedziałek |
2. | Punkt nieodpłatnej pomocy prawnej prowadzony przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Katowicach | Ośrodek Interwencji Kryzysowej
ul. Nowokościelna 27 |
od poniedziałku do piątku 1300 – 1700* | mediator dostępny w każdy wtorek |
3. | Punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego
prowadzony przez organizację pozarządową |
Wielofunkcyjny Budynek Usługowy „Balbina Centrum”
ul. Barona 30, lokal nr 212 piętro I |
od poniedziałku do piątku
1330 – 1730* |
mediator dostępny od wtorku do piątku |
4. | Punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego prowadzony przez organizację pozarządową | ul. Grota Roweckiego 42 p. 327 |
od poniedziałku do piątku
800 – 1200* |
mediator dostępny w każdy dzień |
5. | Punkt nieodpłatnej pomocy prawnej prowadzony przez organizację pozarządową | ul. Grota Roweckiego 42 p. 327 |
od poniedziałku do piątku
1230 – 1630* |
mediator dostępny od poniedziałku do czwartku |
*z wyłączeniem dni, o których mowa w art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz. U. z 2020. poz. 1920).
Wszystkie punkty są dostosowane do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Wszystkie punkty działają w trybie hybrydowym, to znaczy, że porady mogą być udzielane stacjonarnie oraz za pomocą środków porozumiewania się na odległość.
W przypadku porady udzielanej na odległość, wykonawca pełniący dyżur wykonuje kontakt telefoniczny na wskazany numer telefonu.
W przypadku porad stacjonarnych, w czasie epidemii, konieczne jest działanie w reżimie sanitarnym, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.