ZUS uruchomił mobilną aplikację mZUS.

 


ZUS uruchomił pierwszą aplikację mobilną mZUS. – Dzięki niej będzie można złożyć wniosek o świadczenia rodzinne np. 500 plus czy Dobry start – poinformowała prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

– Chcemy dać naszym klientom jak najszersze możliwości wnioskowania o świadczenia wypłacane przez ZUS. Wychodzimy z założenia, że należy ułatwić rodzicom, w każdy możliwy sposób, staranie się o środki. Doskonale wiemy, że zajmowanie się dzieckiem i domem kosztuje mnóstwo czasu. Liczymy, że dzięki aplikacji uda się jeszcze skrócić czas wnioskowania o świadczenia – mówi profesor.

Wnioski przez całą dobę

Możliwość złożenia wniosków drogą elektroniczną to przede wszystkim ogromna wygoda dla rodziców, którzy sami decydują, kiedy to zrobić: rano, w południe czy wieczorem. – Z naszych raportów wynika, że wnioski o świadczenia składane są praktycznie przez całą dobę, z elektronicznego ZUS rodzice korzystają zarówno wcześnie rano, jak i po północy. A dzięki elektronizacji można starać się o środki także w weekendy, kiedy tradycyjne odwiedzanie urzędów jest niemożliwe – dodaje Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

500+ i Dobry Start w aplikacji mZUS

Ułatwieniu w składaniu wniosków ma służyć aplikacja mZUS. Przeznaczona jest dla osób, które mogą skorzystać ze świadczeń dla rodzin. W początkowym okresie funkcjonowania klienci będą mogli złożyć za jej pośrednictwem wnioski o świadczenie dobry start 300+ i o świadczenie wychowawcze 500+ tj. DS-R, DS-O, DS-S oraz SW-R i SW-O. W dalszej perspektywie  zostanie ona rozszerzona o kolejne świadczenia dla rodzin tj. o wnioski RKO i dofinansowanie do żłobków.

– Wnioski są przygotowane w formie intuicyjnych kreatorów. Jeśli klient wcześniej składał do ZUS wniosek o świadczenie 300+ lub 500+ i przyznaliśmy mu świadczenie – może na jego podstawie utworzyć nowy wniosek. Do kreatora pobiorą się wszystkie dane z poprzedniego wniosku. Jeśli coś się zmieniło, można to poprawić  – wyjaśnia rzeczniczka.

 Jedna aplikacja wiele możliwości

W aplikacji klient będzie miał dostęp do wniosków, które trafiły do ZUS różnymi kanałami, przez: aplikację mZUS, PUE ZUS, bankowość elektroniczną lub system Emp@tia. Dzięki niej będzie też mógł podejrzeć dane o wypłatach świadczeń. Będzie widoczna kwota świadczenia i termin jego wypłaty. Poprzez aplikację istnieje możliwość nawiązania telefonicznego kontakt z COT, pod warunkiem, że na swoim urządzeniu zezwoli się na takie połączenie. Aplikacja prowadzi nas też do strony z rezerwacją e-wizyty w ZUS, a także pozwala odczytać wiadomości, które pojawiły się na profilu PUE klienta.

Aplikacja tylko z profilem PUE

Aby aktywować aplikację klient musi połączyć ją ze swoim profilem PUE. Oznacza to, że bez posiadania profilu PUE nie będzie można skorzystać z aplikacji. Aplikacja mZUS przeznaczona jest na urządzenia mobilne z systemami operacyjnymi Android i iOS. Klient powinien pobrać wyłącznie ze sklepów Google Play oraz App Store. Szczegółowe informacje jak zainstalować i połączyć aplikację z kontem PUE znajdują się na stronie https://www.zus.pl/mzus