ZUS wypłacił już ponad 1,2 mld zł w ramach „Dobrego startu”.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłacił już ponad 1,2 mld zł, co objęło 4,3 mln dzieci, w ramach programu „Dobry Start”. W województwie śląskim wsparcie przyznano dla ponad 476 tys. dzieci. Kwota wypłacona rodzicom i opiekunom w Śląskim, na wyprawkę szkolną, przekroczyła 142 mln zł.
Obsługą świadczeń od tego roku zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Świadczenie w ramach programu Dobry Start przysługuje w wysokości 300 zł – raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
Do ZUS wpłynęło już ponad 3 mln wniosków o świadczenie 300 plus, obejmujące 4,3 mln dzieci.
– Zainteresowanie tym programem jest bardzo duże. Przyjmowanie i obsługa wniosków działa bez zakłóceń. Zdecydowana większość wniosków została obsłużonych przez automat. Pozwoliło to na odciążenie pracowników. Większość osób złożyła już wniosek– mówi profesor Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
Przypomnijmy, w tym roku szkolnym (2021/2022) wniosek o to świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.
– Wnioski o świadczenie 300 plus z programu „Dobry Start” można było składać od 1 lipca. Ostateczny termin na jego złożenie upływa 30 listopada. Zatem rodzice i opiekunowie, którzy jeszcze tego nie zrobili mają nieco ponad miesiąc na wypełnienie elektronicznego dokumentu. Podczas wypełniania wniosku należy pamiętać o tym, by podać w nim numer rachunku bankowego, gdyż 300 plus jest wypłacane wyłącznie na konto w banku – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.
Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu Dobry Start (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu). Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Zakład Ubezpieczeń Społecznych obsługuje też specjalną infolinię. Pod numerem telefonu 22 290 22 02 można uzyskać informacje w sprawie świadczenia 300 plus. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godz. 8-15. Koszt połączenia według stawek operatorów. Infolinia będzie działać do końca października.