Od lipca w poniedziałki ZUS pracuje do godz. 18.00.

 


Od lipca w każdy poniedziałek sale obsługi klientów w ZUS będą otwarte do godz. 18.00. Sytuacja epidemiologiczna w kraju jest coraz lepsza, dlatego ZUS przywraca w poniedziałki wydłużone godziny pracy.

W pozostałe dni robocze, czyli od wtorku do piątku, obsługa odbywać się będziew dotychczasowych godzinach, czyli od godz. 8.00 do godz. 15.00.

Przedłużone godziny pracy to możliwość osobistego załatwienia swoich spraw w ZUS. – To przede wszystkim duża wygoda dla osób, które są aktywne zawodowo i we wcześniejszych porach nie mogą pojawić się w urzędzie. Ale popołudniowe poniedziałki to także dobry moment na złożenie wizyty w ZUS przez innych klientów, bo zwykle o tej porze jest niewieleosób, więc szybko można uzyskać pomoc– mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Spotkanie online

Mimo wydłużonych godzin pracy ZUS zachęca do załatwiania swoich spraw online, bez wychodzenia z domu. Szybko i bezpiecznie korzystając np. z e-wizyt. – Nie każda sprawa wymaga osobistej wizyty w urzędzie. Z ekspertem ZUS możemy spotkać się korzystając zwideorozmowy. W trakcie takiej rozmowy dopytamy o swoją sprawę emerytalną, rentową, czy zasiłkową. Pracownik ZUS powie nam jakie dokumenty są niezbędne do złożenia wniosku i wskaże dogodne rozwiązania. Nie trzeba wychodzić z domu, by uzyskać te informacje – zapewnia Beata Kopczyńska.

E- wizytę umawiamy poprzez stronę internetową www.zus.pl. Do przeprowadzenia takiego spotkania online potrzebny jest komputer z kamerą lub smartfon oraz dokument potwierdzający tożsamość. Ta forma kontaktu z ZUS została wprowadzona w październiku 2020 i codziennie wybiera ją kilkaset osób. Z takiej opcji mogą skorzystać także osoby głuche i niedosłyszące, zaznaczając opcję „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”.

Korzystasz z e-wizyty? Pamiętaj!

Jeśli klient w czasie e-wizyty chce uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas wideo spotkania ze specjalistą ZUS. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.

PUE wygodne narzędzie dla każdego

– Nasi klienci mogą już większość spraw załatwić zdalnie, korzystając ze swojego indywidualnego konta na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Przypomnę tylko, że wnioski o zwolnienie ze składek w ramach Tarczy antykryzysowej, świadczenie postojowe czy aktywację bonu turystycznego– dodaje rzeczniczka.