Tyskie postawi Hiszpanom piwo, jeśli Polska wygra mecz.
„Stawiamy Tyskie! Jeśli wygra Polska. A na ty przechodzimy niezależnie od wyniku” – animacja reklamowa z tym hasłem pojawi się 18 czerwca wieczorem. Będzie wyświetlana również 19 czerwca na telebimie w Sewilli, gdzie reprezentacja Polski zagra mecz z Hiszpanią. W ten sposób marka zachęca Hiszpanów do przejścia na ty i motywuje reprezentację biało-czerwonych do wygranej po trudnym rozpoczęciu turnieju.
– Chociaż w Tyskim wierzymy, że na ty warto przejść niezależnie od wyniku, bardzo mocno trzymamy kciuki za biało-czerwonych. Zdecydowaliśmy się zaprosić kibiców hiszpańskich na piwo w geście pojednania, po ewentualnej porażce. Takie działanie wpisuje się w kampanię „Jesteśmy mistrzami Europy w przechodzeniu na ty”. Chcielibyśmy móc zrealizować tę obietnicę i mam nadzieję, że nasza reprezentacja nam to umożliwi – mówi o akcji Paweł Drubkowski, brand manager marki Tyskie w Kompanii Piwowarskiej.
Akcja Tyskiego wpisuje się w strategię i działania przygotowane na Euro. Marka w ramach platformy „Przejdźmy na ty” chce łączyć pomimo różnic. Na początku mistrzostw hasłem „Największy polski poeta to Słowacki” brand zachęcał Słowaków do przejścia na ty przed meczem z reprezentacją Polski. Wcześniej Tyskie poprosiło kibiców Irlandii o wsparcie Polaków w meczu ze Słowakami. W dzienniku „Irish Daily Star” ukazał się apel, w którym marka słowami „Grab a Tyskie beer and help us cheer!” („Złap Tyskie i pomóż nam kibicować”) zachęcała Irlandczyków do dopingowania biało-czerwonych. Taka sama reklama ukazała się również w dzienniku „Irish Daily Mirror”.
Autorami pomysłu są agencje: Gong i Huta 19 im. Joachima Fersengelda. Realizacją i działaniami PR zajął się zespół agencji Huta 19 im. Joachima Fersengelda, zakupem mediów dom mediowy Zenith. Działania w social media oraz Internecie prowadzi Gong.
Źródło : https://marketingprzykawie.pl/