Transformacja cyfrowa ZTM.

 


Zarząd Transportu Metropolitalnego zainstalował w 18 gminach na blisko 90 przystankach komunikacji miejskiej kolejne tablice Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. To urządzenia, dzięki którym pasażerowie wiedzą, za ile minut przyjedzie ich autobus, tramwaj i trolejbus. Transformacja cyfrowa objęła także solarne automaty biletowe oraz Punkty Obsługi Klienta.

Zarząd Transportu Metropolitalnego właśnie zintegrował z systemem elektronicznych tablic informacyjnych kolejnych 59 urządzeń. Dzięki każdemu z nich pasażerowie mogą dowiedzieć się, za ile minut przyjedzie dany autobus, tramwaj lub trolejbus. Tym samym podróżnym służy już w sumie 309 takich urządzeń w 22 gminach. Kolejnych 30 tablic zostało już zainstalowanych, obecnie trwają ich odbiory techniczne. Specjaliści z ZTM i GZM sprawdzają m.in. dokumentację techniczną oraz właściwe działanie tablic. Docelowo uruchomionych zostanie ponad 550 tablic elektronicznych.

Nowe urządzenia działają już m.in. w Będzinie, Bytomiu, Chorzowie, Gliwicach, Rudzie Śląskiej, Siemianowicach Śląskich, Zabrzu, Sosnowcu i Katowicach. Najnowsze wersje tablic mają dodatkowe udogodnienia tj. wyświetlanie informacji po obu stronach oraz zmieniony kształt, dzięki czemu treści są lepiej czytelne. Ponadto na każdej tablicy znajduje się kamera, która dba o bezpieczeństwo i przeciwdziała aktom wandalizmu.

Portal Klienta, aplikacja mobilna, automaty biletowe i Punkty Obsługi Pasażera zastąpią Punkty Obsługi Klienta

Sprawami, które dotychczas pasażerowie załatwiali w Punktach Obsługi Klienta, będą mogli zająć się bez wychodzenia z domu, przez internet. Dla osób, które wybierają bardziej tradycyjne rozwiązania, Zarząd Transportu Metropolitalnego przygotował Punkty Obsługi Pasażera, znajdujące się w 10 miejscach na obszarze Metropolii. Przygotowania do tej zmiany trwały kilka miesięcy. W ubiegłym roku wprowadzono możliwość zamówienia karty ŚKUP do domu. Ponadto wydłużone zostały godziny otwarcia Punktów Obsługi Pasażera. Zwiększono także ich uprawnienia. Warto także wspomnieć o aplikacji „Mobilny ŚKUP”, której funkcjonalność została rozszerzona początkiem tego roku.

Co ważne już 22 marca zadania Punktów Obsługi Klienta całkowicie przejmą internetowy Portal Klienta, aplikacja mobilna oraz automaty biletowe i Punkty Obsługi Pasażera.

Automaty solarne z nową funkcjonalnością. Będzie również 48 nowych biletomatów

Cyfryzacja obejmuje nie tylko opisywane tablice SDIP i punkty obsługi, ale również kanały sprzedaży. Nową funkcjonalność zyskały solarne automaty biletowe. Od końca lutego w urządzeniach tych można płacić kartą. To pilotażowy program, dzięki któremu uruchomiono 10 takich punktów sprzedaży. Urządzenia te zostały zainstalowane w gminach, gdzie do tej pory nie funkcjonowały żadne biletomaty. Przypomnijmy jednocześnie, że Zarząd Transportu Metropolitalnego równolegle prowadzi postępowanie przetargowe na zakup 48 stacjonarnych biletomatów.


Źródło : https://www.metropoliaztm.pl/