W tyskiej fabryce FCA w lipcu 2022 roku ma ruszyć produkcja małego SUV-a Jeepa.

 


Firma FCA, która niedawno wraz z Grupą PSA stworzyła nowy koncern motoryzacyjny Stellantis, poinformowało pod koniec grudnia ubiegłego roku, że zainwestuje 170 milionów euro w modernizację fabryki samochodów w Tychach. Celem tej inwestycji będzie rozpoczęcie produkcji trzech nowych modeli marek Jeep, Alfa Romeo i Fiat. Podczas ogłaszania inwestycji nie podano jednak konkretów dotyczących pojazdów ani szczegółowego harmonogramu produkcji. Przedstawiciele Stellantisa nie ujawniają także planowanej wielkości produkcji, tym niemniej nieoficjalnie wiadomo, że dostawcy mieli otrzymać informacje, że produkcja samochodów w Tychach na bazie platformy CMP może osiągnąć 400 000 sztuk rocznie.

Nowy mały Jeep, który będzie produkowany w Polsce ma uzupełnić ofertę koncernu Stellantis i być pozycjonowany poniżej modelu Renegade. Według serwisu Automotive News Europe, produkcja nowego SUV-a rozpocznie się w tyskiej fabryce w lipcu 2022 roku. Według informatorów ANE, mały SUV (tzw. baby Jeep) będzie korzystał z silników opracowanych przez PSA. Kolejnymi samochodami, które mają się pojawić na taśmach produkcyjnych FCA Poland będą: w styczniu 2023 roku mniejszy od modelu Tonale crossover marki Alfa Romeo i w lipcu 2023 r. Fiat sytuowany w segmencie B.

Informacje te generalnie potwierdzają przedstawiciele spółki FCA Poland. – Nowe samochody, które powstaną w Tychach począwszy od połowy 2022 roku będą budowane w oparciu o nową platformę, właściwą dla platform segmentu B. Mogę również potwierdzić, że powstaną na niej samochody dla marek Jeep, Fiat i Alfa Romeo, a jako pierwsza zadebiutuje marka Jeep – mówi IBRM Samar Rafał Grzanecki, rzecznik prasowy FCA Poland i szef marek Jeep i Alfa Romeo w Polsce. – Niestety nie mam oficjalnych informacji koncernu dotyczących szczegółów nowej platformy i stosowanych silników, prawdą jest jednak, że nowa inwestycja zakłada również produkcję samochodów o napędach elektrycznych – dodaje nasz rozmówca.

Jak przypomina ANE, głównym powodem fuzji PSA i FCA, zakończonej w zeszłym miesiącu powstaniem koncernu Stellantis, były potencjalne, miliardowe synergie między markami obu grup, zwłaszcza w Europie. Architektura CMP stanowi dziś podstawę sześciu aut z dawnego koncernu PSA, w tym: modeli z segmentu B – Peugeota 208 i Opla/Vauxhalla Corsa, kompaktowego Citroena C4 oraz małych crossoverów DS 3 Crossback, Peugeot 2008 i Opel / Vauxhall Mokka.

Fabryka FCA Poland w Tychach jest jednym z największych zakładów produkcyjnych należących do włosko-amerykańskiego koncernu. Pracuje tu około 2,5 tys. osób. W 2019 roku zakład wyprodukował 263 176 samochodów, o 3 728 samochodów więcej niż rok wcześniej. W roku 2020 z taśm tyskiego zakładu zjechało już tylko 173 950 samochodów, ale za ten spadek produkcji w dużej mierze odpowiada trzymiesięczny postój w I połowie br. wywołany pandemią koronawirusa. Moce produkcyjne fabryki są jednak znacznie większe niż wskazywałyby na to rezultaty ostatnich kilku lat. W rekordowym 2009 roku zakład opuściło ponad 600 tysięcy samochodów, a jeszcze w 2015 roku z taśm montażowych tyskiej fabryki zjechało 302,6 tysiąca egzemplarzy. Mimo, że wytwarzane tu modele Fiat/Abarth 500 i Lancia Ypsilon wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, to są już one nieco „wiekowe”. Produkcja tego pierwszego ruszyła tu w 2007 roku, a Ypsilona w 2011 roku. Dlatego zapowiedź wprowadzenia do produkcji nowych modeli pozwoli zabezpieczyć przyszłość zakładu na wiele kolejnych lat.


Źródło : https://www.samar.pl/