Produkowana w Tychach Lancia Ypsilon doczekała się trzeciej modernizacji.

 


Wytwarzana od 10 lat w Tychach Lancia Ypsilon doczekała się trzeciej modernizacji. Dowiedz się więcej na temat nowej Lancii Ypsilon. Lancia Ypsilon to swego rodzaju fenomen. Bez istotnych zmian konstrukcyjnych pozostaje w produkcji od 2011 roku, z czego od 2017 r. znajduje nabywców wyłącznie we Włoszech. Warto dodać, że na rodzimym rynku radzi sobie zaskakująco dobrze – w 2020 roku kupiło ją 43 tysiące osób. Być może wskutek niesłabnącego popytu nowy koncern Stellantis, czyli połączone ze sobą FCA i PSA, podjął decyzję o przedłużeniu jej żywota na kolejne lata. Światło dzienne ujrzały zdjęcia Lancii Ypsilon po trzecim liftingu na rok 2021.

Miejski model, będący od kilku lat jedynym w ofercie Lancii, na pierwszy rzut oka niewiele się różni od dotychczasowego. Wprawne oko dostrzeże nowy grill z wyraźnie zarysowanymi pionowymi przegródkami, zmienioną dolną część zderzaka oraz obecność świateł do jazdy dziennej w technologii LED. Pojawiło się też więcej eleganckich, chromowanych elementów. Specjalnie dla modelu roku 2021 przewidziano nowy granatowy lakier o nazwie Blu Elegante.

Główna zmiana we wnętrzu tyczy się nowego systemu multimedialnego, wyświetlanego na ekranie o przekątnej 7 cali. Wyposażono go w systemy Android Auto oraz Apple CarPlay. Według włoskich inżynierów przełom leży jednak gdzie indziej, bowiem w… materiałach wykończeniowych Lancii. Producent utrzymuje, że kokpit wykonano z tworzyw Seaqual Yarn, pochodzących z recyklingu plastików wyłowionych z Morza Śródziemnego. Samo wnętrze Ypsilona będzie można skonfigurować według dwóch wzorców kolorystycznych – srebrnego i złotego. Wyposażenie standardowe obejmuje także zestaw EcoChic, obejmujący filtr kabinowy MOPAR z węglem aktywnym korzystnie wpływającym na czystość powietrza we wnętrzu.

Gama silnikowa pozostanie bez zmian – zostanie tylko dopasowana do aktualnie obowiązujących norm emisji spalin. Miejska Lancia dostępna będzie z 4-cylindrowym 1.2 (69 KM), 2-cylindrowym 0.9 TwinAir (85 KM) i w odmianie Mild Hybrid opartej na 3-cylindrowej jednostce 1.0 (70 KM) z generatorem 12V i akumulatorem litowo-jonowym.

Mimo wytwarzania w tyskim zakładzie istnieje małe prawdopodobieństwo, że Ypsilona będzie można kupić w Polsce. Najprawdopodobniej pozostanie w ofercie tylko na macierzystym rynku, gdzie wciąż znajduje nabywców.



Źródło : https://www.wyborkierowcow.pl/