Fiat Chrysler Automobiles podsumowuje sprzedaż w Polsce w 2020 roku.
- Trudny rok dla branży samochodowej: rynek samochodów osobowych niższy o 22,9% a samochodów dostawczych o 14,6% w stosunku do roku 2019.
- W zeszłym roku w Polsce zarejestrowano 24 867 nowych samochodów FCA.
- Marki samochodów osobowych FCA zwiększają swój udział na kurczącym się rynku.
- Fiat Tipo kolejny rok z rzędu pozostaje ulubionym modelem Polaków.
- Fiat Professional potwierdził swoją wiodacą rolę na polskim rynku samochodów dostawczych.
- Alfa Romeo i Jeep podtrzymują mocną pozycję w segmencie samochodów Premium.
To był trudny rok dla branży samochodowej w Polsce. Po podsumowaniu 12 miesięcy sprzedaży w 2020 roku statystyki ukazują spadki w stosunku do roku 2019 zarówno w sektorze aut osobowych, jak i w segmencie samochodów dostawczych. Rynek samochodów osobowych spadł o 22,9% do poziomu 428 347 szt. a samochodów dostawczych o 14,6% i wyniósł w zeszłym roku 59 649 szt.
Spółka FCA Poland zamknęła 2020 rok sprzedażą na polskim rynku łącznie 24 867 samochodów marek Fiat Chrysler Automobiles (FCA), w tym 16 848 modeli osobowych i 8019 dostawczych, co zapewniło spółce udział w rynku odpowiednio wynoszący 3,9% i 13,4%. Pomimo trudnej sytuacji na rynku, FCA zanotowała wzrost udziału w rynku dla samochodów osobowych o 0,3 pp., osiągając 3,9% udziału. Ze względu na ograniczoną dostępność średniej wielkości samochodów dostawczych w gamie Fiat Professional marka ta zanotowała spadek udziału o 3,6 pp., kończąc rok na drugim miejscu w rankingu sprzedaży, z udziałem na poziomie 13,4%.
Sprzedaż samochodów poszczególnych marek FCA wygląda następująco:
- Fiat 12 487 szt.
- Fiat Professional 8 019 szt.
- Jeep 2 940 szt.
- Alfa Romeo 1 344 szt.
- Abarth 77 szt.
2020 był kolejnym rokiem, w którym Fiat z sukcesem rywalizował w największym segmencie na rynku. Mowa o autach kompaktowych (seg. C), w których markę reprezentuje Fiat Tipo. Bestsellerowy model Fiata umocnił swoją pozycję w tym segmencie, zajmując trzecie miejsce w rankingu sprzedaży, z udziałem 8,3%. Warte odnotowania jest drugie miejsce na podium Tipo w seg. C i 14,6% udziału wśród aut kupowanych przez Klientów indywidualnych. W łącznej liczbie 12 487 szt. Fiatów zarejestrowanych w 2020 roku w Polsce, aż 70% stanowił model Tipo. Włoska marka liczy na jego dalszy sukces, wprowadzając właśnie do oferty nowe Tipo. Dzięki temu rodzina składająca się z hatchbacka, sedana i kombi wzbogaci się o wersję z nadwoziem typu crossover oraz nowe, wydajne i ekologiczne silniki FireFly, pochodzące z polskiej fabryki FCA Powertrain z Bielska-Białej.
Produkowany w Polsce Fiat 500 również może zaliczyć rok do udanych. Dzięki 1946 sprzedanym egzemplarzom, kultowa „500” poprawiła swój udział w segmencie, osiągając 15,8% i zajmując drugie miejsce w rankingu sprzedaży aut mini (seg. A).
Fiat Professional, czyli marka reprezentująca FCA w segmencie samochodów dostawczych, w 2020 roku sprzedała na polskim rynku 8019 pojazdów, co wystarczyło do zajęcia drugiego stopnia na podium w rankingu sprzedaży. Warto podkreślić, że mimo ograniczonej dostępności wybranych wersji i modeli, Fiat Professional zwiększył wolumen sprzedaży najważniejszego modelu Ducato z 5481 szt. w 2019 do 6135 szt. w 2020, uzyskując imponujący udział w segmencie wynoszący 16,5% (+2,7 pp.) i to własnie Ducato był najchętniej wybieranym autem z nadwoziem typu van.
Należąca do koncernu FCA Alfa Romeo odnotowała w 2020 roku dobry wynik sprzedaży. W Polsce marka pozyskała 1344 nowych Alfisti, którzy docenili odmłodzone w zeszłym roku modele Giulia oraz Stelvio.
Dobry wynik na koniec 2020 roku zanotowała także marka Jeep, której Klienci zarejestrowali w Polsce 2940 SUV-ów z charakterystycznym, siedmioszczelinowym grillem.
Dokładnie 77 entuzjastów z Polski znalazła w zeszłym roku sportowa marka Abarth, której modele 595 oraz 695 są produkowane w tyskiej fabryce FCA.
Źródło : https://fcagroup.pl/