W Tychach ma być produkowany nowy Fiat na platformie Peugeota 208 i Opla Corsy.
Fiat Chrysler poinformował, że nowe modele segmentu B koncernu powstaną na platformie Peugeot 208 i Opla Corsy. Produkcją pojazdów zajmie się fabryka w Tychach.
Koncern FCA poinformował swoich dostawców, że wykorzysta płytę podłogową CMP w nowych modelach segmentu B. Platforma stanowi podstawę dla licznych modeli produkowanych przez Grupę PSA. Korzysta z niej: Peugeot 208 i 2008, Opel Corsa i Mokka, DS3 Crossback oraz Citroen C4. Zaletami technologii PSA jest wykorzystanie jednej architektury dla samochodów miejskich, crossoverów i kompaktów o różnych rozstawach osi oraz różnych napędach (benzyna, diesel, silnik elektryczny). Decyzję potwierdza rezygnacja FCA z prac badawczo-rozwojowych nad własną platformą przeznaczoną dla segmentu B.
Finalizacja fuzji Grupy FCA i PSA, która utworzy giganta o nazwie Stellantis ma nastąpić w I kwartale roku 2021, ale na nowy francusko-włoski model poczekamy dłużej, być może do 2023 roku. Produkcją nowych pojazdów na płycie podłogowej CMP zajmie się fabryka w Tychach, w której aktualnie montowany jest Fiat 500 i Lancia Ypsilon. W polskim zakładzie mógłby powstawać wyczekiwany następca Fiata Punto oraz nowy crossover marki Lancia. Fabryka w Tychach może produkować nawet 400.000 egzemplarzy opartych na CMP rocznie. Jak poinformowano już wcześniej, FCA zamierza w niedalekiej przyszłości zrezygnować z segmentu A i skupić się na wyższych segmentach przynoszących większe zyski.