Samochodowe Mistrzostwa Tychów na półmetku.
Rywalizacja w Samochodowych Mistrzostwach Tychów nabiera tempa. W niedzielę 2 sierpnia odbyła się kolejna, czwarta w tym roku runda tego cyklu. Zawodnicy tradycyjnie rywalizowali na torze testowym FCA Poland w Bieruniu.
Pandemia COVID-19 ciągle jeszcze nas nie opuszcza, dlatego czwarta runda SMT, tak jak poprzednie, odbyła się z uwzględnieniem sanitarnych obostrzeń. Na tor oprócz zawodników mogła wejść tylko ograniczona liczba kibiców zaproszonych przez startujących. Zrezygnowano za to z podziału całej stawki na dwie grupy. Na torze w jednym czasie rywalizowały więc wszystkie załogi.
W najmocniejszej klasie 4 nadal nikt nie znalazł sposobu na Artura Kobielę i jego pilota Kamila Walę. Załoga subaru imprezy ponownie była najszybsza i walce o drugi z rzędu tytuł mistrza Tychów znaleźli się na doskonałej pozycji. Drugi czas należał do Łukasza Kobieli i Eli Neski w mitsubishi lancerze evo IX, a na najniższym stopniu podium stanęli Szymon Witos i Łukasz Grabowski w kolejnym mitsuibishi lancerze.
Wśród aut z napędem na tylną oś (RWD) rywalizacja jak zawsze toczyła się pomiędzy kierowcami bmw. Piotr Sikorski i Michał Oraczewski (bmw E30) poprawili swój wynik z poprzedniej rundy i zajęli pierwsze miejsce. Kolejne pozycje zajęli Daniel Strojek z Ireneuszem Pszczółką (bmw E36)i Wojciech Honkisz z Jakubem Rozmusem (bmw E30).
Klasa Open, przeznaczona dla samochodów, w których zastosowano elementy nadwozia z laminatów rywalizacja toczyła się między dwiema załogami. Zwycięsko wyszli z niej Piotr Żbikowski i Marcin Bieniak (mitsubishi lancer), którzy pokonali zamieniających się miejscami Dominika i Macieja Sarków. Za kierownicą lepiej poradził sobie Dominik, Maciej zajął drugą pozycję.
W klasie 3 także wyodrębniła się w tym sezonie wyraźna czołówka. Dawid Tomala i Paulina Kępka – druga załoga poprzedniej rundy – tym razem sięgnęli po zwycięstwo. Załoga hondy civic zamieniła się więc miejscami z Sebastianem Bojdołem i Andrzejem Mrowczykiem w renault clio. Na trzecią pozycję tym razem wbili się Grzegorz Ira i Damian Drob (honda civic).
Również w klasie 2 na pierwszych dwóch miejscach doszło do zamiany w porównaniu do lipcowej edycji. Tym razem na najwyższym stopniu podium stanęli Grzegorz i Agnieszka Dobrzańscy (honda civic), aSzymon Gańczarczyk i Anita Masternak(honda civic) zajęli drugą pozycję. W pierwszej trójce znaleźli się także Romuald Stasik i Mirosław Pękała (citroën C2) apisała na swoje konto także triumf w klasie 2, pokonując Grzegorza i Agnieszkę Dobrzańskich (honda civic) oraz Łukasza Przybyłę i Krzysztofa Proska(honda civic). Identycznie sytuacja wyglądała w klasie 1. Zwycięzcy poprzedniej rundy –Łukasz Semik i Miłosz Górny (fiat seicento) –tym razem przegrali z Pawłem Oślakiem i Michałem Kociołkiem (fiat seicento). Trzecie miejsce zajęli Jakub Włoch i Paweł Borkowy (renault clio).
Artur Kłaptocz, pilotowany tym razem przez Daniela Laszczaka (citroën C2) odnieśli drugie w tym sezonie zwycięstwo w klasie PPC (dla samochodów peugeot citroën). Drugie miejsce, po raz trzeci z rzędu zajęli Krzysztof Bednarski i JakubSiemaszko (peugeot106). Na trzeciej pozycji finiszowali Kamil Pniok i Karol Orawiec (citroën saxo). Wśród fiatów cinquecento i seicento najszybsi byli Wojciech Książek i Kamil Szczerba (cinquecento). Za nimi finiszowali Marek Mandela z Adamem Gładyszem (fiat seicento) i Jakub PisarekzPauliną Borończyk (fiat seicento).
Wśród zawodników z licencjami sportowymi (klasa Gość) najszybciej podróżowali Waldemar Janecki i Łukasz Kozień (bmw e36).
Kolejna edycja Samochodowych Mistrzostw Tychów została zaplanowana na 6 września.
Źródło : http://www.azt.tychy.pl/