Nowe karty ŚKUP będzie można zamówić do domu.

 


Zakończyło się głosowanie w internetowej sondzie prowadzonej przez Metropolię. Pasażerowie odpowiadali w niej na pytanie czy skorzystaliby z możliwości zamówienia nowej karty ŚKUP do domu, gdyby koszt wysyłki wyniósł 10 zł. Większość, 63 proc. głosujących, odpowiedziało „tak”. Uwzględniając również wyniki tej sondy, podjęta została decyzja o udostępnieniu tej możliwości. Wysyłka kart ŚKUP do domu będzie możliwa za kilka tygodni.

System ŚKUP projektowany był wiele lat temu i jego podstawą jest karta. Jest ona potrzebna szczególnie tym osobom, które korzystają m.in. z biletów okresowych np. 30-dniowych, wieloprzejazdowych. W aktualnej wersji systemu ŚKUP, karta jest zarówno nośnikiem, jak i identyfikatorem pasażera – na niej zapisywane są wszystkie bilety czy doładowania konta.

Karta posiada określony termin ważności, który w przypadku kart spersonalizowanych upływa po 4 latach. Informację o tym, do kiedy nasza karta jest ważna, możemy znaleźć w jej prawym dolnym rogu. Wniosek o wydanie nowej można złożyć na 3 miesiące przed upływem terminu jej ważności.

– Internetowa sonda na stronie Metropolii trwała od tygodnia. Dziękujemy za wszystkie oddane w niej głosy. 63 proc. osób, które wzięły w niej udział, odpowiedziała, że skorzystałaby z możliwości zamówienia jej wysyłki do domu, gdyby opcja ta była płatna i jej koszt wyniósł 10 zł. Uwzględniając również te wyniki, decyzja o uruchomieniu tej dodatkowej usługi została podjęta – mówi Jacek Brzezinka, członek zarządu GZM, który odpowiada m.in. za rozwój systemu ŚKUP.

–  W tym tygodniu zostaną zlecone wszystkie potrzebne modyfikacje w systemie ŚKUP. Planujemy, że opcja ta powinna zostać uruchomiona za kilka tygodni. Zachęcam pasażerów do składania wniosków o wydanie nowej karty zdalnie na Portalu Klienta ŚKUP. Można to zrobić 3 miesiące wcześniej.  Wszystkie zapisane na starej karcie bilety i środki, którymi ją doładowaliśmy, zostaną przeniesione na nową i zachowają ważność – dodaje.

Przypomnijmy, że dotychczas możliwość zamówienia karty ŚKUP do domu była niedostępna, ponieważ system ich produkcji i dystrybucji był planowany wiele lat temu i wówczas nie zdecydowano się na wprowadzenie tej opcji. Z tego też względu w tej chwili nie ma możliwości uruchomienia bezpłatnie tej usługi dla pasażerów. Oczywiście cały czas podstawowa forma zamawiania i odbioru nowych kart jest w pełni bezpłatna dla pasażerów. Wniosek można złożyć online za pośrednictwem Portalu Klienta lub stacjonarnie – w Punktach Obsługi Klienta lub Punktach Obsługi Pasażera. Odbiór nowych kart jest możliwy w Punktach Obsługi Klienta.


Źródło : https://metropoliagzm.pl/