Od 16 marca Urząd Miasta Tychy zamknięty dla klientów.

 


Kierując się troską o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców miasta od poniedziałku 16 marca, wprowadzone zostają zmiany w funkcjonowaniu Urzędu Miasta Tychy. Urząd będzie nieczynny dla klientów do 27 marca, ale urzędnicy nadal będą pracowali.

Kontakt z urzędnikami jest możliwy przede wszystkim elektronicznie lub telefonicznie. Działa poczta elektroniczna oraz będzie odbierana poczta tradycyjna.

– Posiadając konto w portalu e-urzad.umtychy.plepuap.gov.pl lub sekap.pl  możemy wiele spraw załatwić drogą elektroniczną bez konieczności wizyty w Urzędzie Miasta. Wnioski można wysłać i podpisywać podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. Ta metoda pozwala wszcząć większość spraw, a także składać pisma i większość wniosków wraz z załącznikami. Skargi i interwencje można zgłaszać także mailem i telefonicznie – mówi Aneta Luboń – Stysiak, Sekretarz Urzędu Miasta Tychy.

Wykaz usług elektronicznych realizowanych przez Urząd Miasta Tychy jest dostępny na stronie miejskiego portalu informacyjno-płatniczego e-Urząd pod adresem eurzad.umtychy.pl/uslugi_elektroniczne.
Interesanci będą przyjmowani w wyznaczonych miejscach tylko w wyjątkowych sytuacjach. Do Urzędu Stanu Cywilnego, Wydziału Dowodów Osobistych i Wydziału Spraw Obywatelskich będzie można wejść wyłącznie  po uprzednim telefonicznym umówieniu terminu.

Z uwagi na zaistniałą sytuację ograniczona zostaje liczba osób, które będą mogły uczestniczyć w uroczystościach zawarcia związku małżeńskiego w Sali Ślubów. Podczas uroczystości w USC mogą być obecni wyłącznie Państwo Młodzi i 2 pełnoletnich świadków.

Zgłoszenia robót geodezyjnych będą przyjmowane tylko drogą elektroniczną przez portal GeoOśrodek, który jest dostępny pod adresem geoosrodek.umtychy.pl . Dane wynikowe (operat) do składanych zgłoszeń należy wysyłać w postaci elektronicznej za pomocą paczki zwrotnej. Osoby, które nie posiadają jeszcze konta w portalu GeoOśrodek proszone są o kontakt pod nr telefonu 32 7763604. Wniosek rejestracyjny dostępny jest na określonej powyżej stronie internetowej w zakładce „do pobrania”.

Od 19 marca 2020 r. do odwołania zawieszone zostają bezpośrednie konsultacje w Punkcie Obsługi Klienta w Tychach przy ul. Budowlanych 67 dotyczące możliwości realizacji Programu Ograniczenia Niskiej Emisji na terenie Miasta Tychy. Kontakt z punktem będzie możliwy elektronicznie, telefonicznie: kom. +48 570 700 606 , 792 243 788 lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej.

Numery telefonów i adresy mailowe do poszczególnych wydziałów są dostępne na stronie internetowej umtychy.pl (zakładka kontakt).


Źródło : http://umtychy.pl/