Intensywny rok w Gemini Park Tychy: 11 nowych otwarć, plany rozbudowy i rozwój Power Center.

 


Największe centrum handlowe w Tychach może zaliczyć 2019 rok do bardzo udanych, zwłaszcza jeśli spojrzeć na działania leasingowe. W 2019 roku Gemini Park Tychy znalazło się w centrum zainteresowania wielu polskich i zagranicznych marek. W efekcie, galeria nie tylko rozwinęła i poszerzyła swoją ofertę, zwłaszcza w strategicznych segmentach mody, „home” czy gastronomii, ale przede wszystkim zróżnicowała tenant-mix, wprowadzając do niego wiele unikalnych marek.

Mijający rok przyniósł centrum handlowemu 11 nowych najemców, którzy w sumie wynajęli 4,5 tys. m kw. GLA. Tym samym obiekt jest już skomercjalizowany w ponad 98 proc. Co ciekawe, od samego otwarcia w marcu 2018 roku oferta galerii wzbogaciła się już o 26 marek i liczy dziś blisko 130 sklepów, punktów usługowych i restauracji.

– W Gemini Park wciąż możemy obserwować efekt udanego debiutu rynkowego. Sprawia to, że powierzchnia galerii cieszy się stałym, dużym zainteresowaniem na rynku i to zarówno wśród dużych, międzynarodowych graczy, jak również wśród polskich marek. Dowodem na to jest 2019 rok, który kończymy z jeszcze bogatszym tenant-mix’em, kolejnymi negocjacjami w toku oraz ambitnymi planami rozwoju – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

Nowe marki w Gemini Park Tychy

I faktycznie, 2019 rok przyniósł Gemini Park sporo nowości w ofercie. Rok rozpoczęto od otwarcia największego w Tychach salonu NC+ (37 m kw.). Przełom wiosny i lata przyniósł z kolei wysyp nowości. Marka Carry wynajęła lokal mający 1,5 tys. m kw., a Top Secret 180 m kw. Zyskał też segment wyposażenia wnętrz- tutaj nowością był mający 587 m kw. salon Konsimo oraz mający 195 m kw. sklep marki DlaSpania.

Lato zapoczątkował lokalny debiut brytyjskiej sieci sklepów Dealz, która zajęła 570 m kw. Nowością była także cukiernia Wisienka na Torcie oraz mający 84 m kw. salon z bielizną Esotiq. Przełom lata i jesieni przyniósł z kolei otwarcie pierwszego w galerii sklepu z winami Fine Wine oraz siódmej restauracji – Mihiderki (75 m kw.).

Koniec października br. roku zaowocował natomiast otwarciem w retail parku tyskiej galerii. Nowym najemcą został second hand VIVE Profit zajmując ponad 1,1 tys. m kw. To pierwszy sklep w tym centrum handlowym, który promuje popularną chociażby w USA ideę thriftingu oraz zero waste. Początek grudnia z kolei to otwarcie salonu kosmetycznego Kontigo. Marka zajęła 100 m kw. Wśród otwarć z 2019 aż 4 to lokalne debiuty. Co przyciąga dziś marki?

Zdaniem Anny Malcharek, jest to stale umacniająca się lokalna pozycja centrum handlowego oraz jego pierwsze sukcesy. – W niecałe 2 lata udało się nam stworzyć niezwykle rozpoznawalną w Tychach i okolicznych miastach galerię, która dla wielu mieszkańców tej części regionu stała się centrum handlowym pierwszego wyboru, konkurencyjnym chociażby w stosunku do obiektów w Katowicach. Obiekt przyciąga dziś zarówno klientów z Tychów, jak również m.in. z Mikołowa, Bierunia, Lędzin, Oświęcimia, Pszczyny czy południa Katowic – mówi .

– To zaowocowało zarówno bardzo udanym frekwencyjnie 2018 rokiem, jak również jeszcze lepszym 2019 rokiem. W tym ostatnim, w miesiącach, w których możemy się już porównać rok do roku footfall rośnie nawet o ponad 11 proc., a obroty nawet o 28 proc.  Tę popularność galerii na lokalnym rynku, obejmującym dziś ponad milion potencjalnych klientów, doceniają potencjalni inwestorzy – dodaje Malcharek.

Palny rozbudowy Gemini Park Tychy

Dostrzegają także inne elementy. Gemini Park jest dziś praktycznie w całości skomercjalizowany, a jego oferta została bardzo ciepło przyjęta na lokalnym i regionalnym rynku. Galeria z sukcesem także spozycjonowała się jako nowoczesne centrum rodzinne, w czym pomogła skuteczna strategia leasingowa oraz konsekwentne działania marketingowe, skierowane do różnych pokoleń klienta. Nie bez znaczenia są także plany galerii.

Tych perspektyw rozwoju Gemini Park ma sporo. Jedną z nich jest rozbudowa, która właśnie wchodzi w fazę planowania. Dzięki niej centrum handlowe zyska dodatkowe ok. 6,5 tys. mkw.  Na nowej powierzchni ma powstać nowoczesne, wielosalowe kino, zajmujące ok. 2,5 tys. mkw., a także nowe lokale gastronomiczne i punkty usługowe.

Rozbudowa ma zapewnić także powiększenie obecnej strefy food court oraz powstanie nowych stref zabaw dla dzieci. W planach jest także restauracja z prawdziwego, która mogłaby być zapleczem dla strefy ekonomicznej oraz przejezdnych na trasie S1. Jak podkreśla Malcharek, rozmowy z najemcami, zainteresowanymi najmem w nowej części Gemini Park już trwają.

– Dzięki rozbudowie będziemy mieli szansę wzbogacić ofertę Gemini Park o rozrywkę,  a tym samym zapewnić naszym klientów propozycję, w której połączone zostaną atrakcje zakupowe z atrakcjami czasu wolnego. Tym samym będziemy mieć okazję poszerzyć nasz rynek, zwłaszcza o klientów, którzy oczekują tego typu oferty ze strony Gemini Park – mówi Malcharek.

Ale nie tylko sukces od otwarcia czy ambitne plany przeciągają najemców, także unikalne położenie Gemini Park. Centrum handlowe położone jest bowiem pośrodku popularnej strefy handlowej, tworząc razem z sąsiadującymi obiektami – Saturnem, Obi, Tesco – handlowe Power Center. To po planowanych inwestycjach, m.in. Merkury Market czy retail park ma mieć docelowo blisko 100 tys. mkw.

– Galeria usytuowana jest nie tylko przy trasie łączącej Śląsk z Podbeskidziem, ale przede wszystkim w miejscu od lat kojarzącym się z handlem. W efekcie razem ze sklepami, które nas otaczają, jesteśmy dziś kompleksowym, zapleczem handlowym dla tej części regionu, które w najbliższych latach dynamicznie będzie się zmieniać i rozwijać. Także Gemini Park z kinem będzie miało w tym swój udział – mówi.

Gemini Park Tychy

Gemini Park na powierzchni 36,6 tys. mkw. oferuje blisko 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W gronie najemców galerii znajdują się m.in: H&M, TK Maxx, Reserved, Vistula, Wólczanka, Bytom, New Yorker, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente, Szachownica, Calzedonia, Gatta, Orsay, Lee/Wrangler/Levi’s, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend, Yes, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas, Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, home&you, Pepco, Homla, Douglas, Endorphine, Hebe, Kontigo, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher, Ziaja, Empik, Kolporter, Świat Książki, Smyk, Coccodrillo. Usługi  w Gemini Park to ponad 30 punktów, m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi ZOO, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Operatorem spożywczym galerii jest Biedronka. W centrum handlowym znajduje się także 13 lokali gastronomicznych, w tym KFC, McDonald’s, City Kebab, Mihiderka, Grycan, Lodomania, Olimp, Polski Stół i Thai Express. Właścicielem obiektu jest krakowski deweloper Gemini Holding.


Źródło : https://retailnet.pl/