Grudzień 2019 w AUKSO.
14.12 | godz. 19:00
ALAMEDA 5
ALAMEDA 5 stanowi efekt poszukiwań muzycznych skupionych wokół transu, progresywnej elektroniki lat 70. oraz bardziej ekstremalnych i nienormatywnych odmian jazzu i muzyki improwizowanej. Ich zwieńczeniem był debiutancki album „Duch tornada” (2015, Instant Classic), który zebrał wiele entuzjastycznych recenzji, a według dziennikarzy „Noise Magazine” został okrzyknięty drugim najlepszym polskim albumem lat 2000-2016. Od tego czasu muzyka grupy ewoluowała w stronę dalszych eksploracji rytmiki afrykańskiej i latynoamerykańskiej, inspiracji wczesnym fusion w duchu Milesa Davisa, post-punkiem i post-minimalizmem, czego efektem jest wydany na początku marca 2019 roku przez Instant Classic drugi album kwintetu zatytułowany „Eurodrome”.
20.12 | godz. 19:00
ALEK NOWAK – OLGA TOKARCZUK: AHAT ILĪ – SIOSTRA BOGÓW
Inanna: Joanna Freszel – sopran
Ereszkigal: Ewa Biegas – sopran
Ninszubur: Urszula Kryger – mezzosopran
Dumuzi: Jan Jakub Monowid – kontratenor
Ojciec – Socjobiolog: Sebastian Szumski – baryton
Ojciec – Logik: Bartłomiej Misiuda – baryton
Ojciec – Gramatyk, Kapłan: Szymon Kobyliński – bas
Ereszkigal: Ewa Biegas – sopran
Ninszubur: Urszula Kryger – mezzosopran
Dumuzi: Jan Jakub Monowid – kontratenor
Ojciec – Socjobiolog: Sebastian Szumski – baryton
Ojciec – Logik: Bartłomiej Misiuda – baryton
Ojciec – Gramatyk, Kapłan: Szymon Kobyliński – bas
Zespół Śpiewaków Miasta Katowice Camerata Silesia
AUKSO Orkiestra Kameralna Miasta Tychy
Marek Moś – dyrygent
Anna Szostak-Myrczek – przygotowanie chóru
AUKSO Orkiestra Kameralna Miasta Tychy
Marek Moś – dyrygent
Anna Szostak-Myrczek – przygotowanie chóru
Opera ahat ilī – siostra bogów (2018) Alka Nowaka do libretta Olgi Tokarczuk na podstawie jej powieści Anna In w grobowcach świata opowiada na nowo jeden z najstarszych mitów – historię o zejściu do podziemi, o stoczonej tam walce oraz o konsekwencjach tych wydarzeń. Bohaterami opowieści są postacie boskie, ludzkie i demoniczne kierowane różnymi tajemniczymi siłami, splecione ze sobą siecią fatalnych relacji. Postacią główną jest nie bóg, lecz – odwrotnie niż w oryginalnym micie – człowiek, usiłujący odnaleźć swoje miejsce w świecie rządzonym przez bogów, zrozumieć ten świat i uratować go przed zgotowaną przez nich katastrofą. Końca świata nie będzie, ale to człowiek musi ponieść ostateczną ofiarę, by zachować boski porządek.
Opera zostanie przedstawiona w wersji koncertowej.
Opera zostanie przedstawiona w wersji koncertowej.
21.12 | godz. 19:00
ANDRZEJ JAGODZIŃSKI TRIO
Andrzej Jagodziński – fortepian
Adam Cegielski – kontrabas
Czesław Bartkowski – perkusja
Tak się tworzy historię. Waltornista w orkiestrze symfonicznej, który po godzinach był pianistą i liderem zespołu jazzowego? Andrzej Jagodziński. Człowiek, który udowodnił, że kompozycje Fryderyka Chopina można przetłumaczyć – pięknie, nie zawsze wiernie – na język jazzu? Ten sam. Dzisiaj, ponad ćwierć wieku po premierze płyty „Chopin” nikogo już to nie dziwi, zresztą próbowali też inni. Trio Jagodzińskiego znalazło więc sobie nowy cel: ujazzowić samego Jana Sebastiana Bacha! „To wyzwanie, bo polifoniczna improwizacja jest trudnym zadaniem” – przyznawał pianista, kiedy wraz z Adamem Cegielskim (kontrabas) i Czesławem Bartkowskim (perkusja) przystępował do realizacji ambitnego planu. Musiało się udać, skoro zapowiadają koncert ze swoją wizją Bacha. Dla tradycjonalistów może być świętokradztwem, ale dla tych, co cenią w muzyce wolność i odwagę – będzie świętem.
ANDRZEJ JAGODZIŃSKI TRIO
Andrzej Jagodziński – fortepian
Adam Cegielski – kontrabas
Czesław Bartkowski – perkusja
Tak się tworzy historię. Waltornista w orkiestrze symfonicznej, który po godzinach był pianistą i liderem zespołu jazzowego? Andrzej Jagodziński. Człowiek, który udowodnił, że kompozycje Fryderyka Chopina można przetłumaczyć – pięknie, nie zawsze wiernie – na język jazzu? Ten sam. Dzisiaj, ponad ćwierć wieku po premierze płyty „Chopin” nikogo już to nie dziwi, zresztą próbowali też inni. Trio Jagodzińskiego znalazło więc sobie nowy cel: ujazzowić samego Jana Sebastiana Bacha! „To wyzwanie, bo polifoniczna improwizacja jest trudnym zadaniem” – przyznawał pianista, kiedy wraz z Adamem Cegielskim (kontrabas) i Czesławem Bartkowskim (perkusja) przystępował do realizacji ambitnego planu. Musiało się udać, skoro zapowiadają koncert ze swoją wizją Bacha. Dla tradycjonalistów może być świętokradztwem, ale dla tych, co cenią w muzyce wolność i odwagę – będzie świętem.
21.12 | godz. 11:00
ZACHÓD – AMERYKA
Joanna Bronisławska aka Asi Mina – prowadzenie
Ameryki są dwie: Północna i Południowa. I obie warto zwiedzić z szeroko otwartymi uszami. Z jednej strony country z USA i mariachi z Meksyku (dzięki bajce „COCO” poznaliście ten kraj trochę lepiej), z drugiej – prawdziwe muzyczne szaleństwo Ameryki Południowej. Chile, Ekwador, Argentyna, Peru, Kolumbia… Czy zdążymy poznać to wszystko? Nie! Życia by nam zabrakło na zgłębienie muzycznego bogactwa tamtych stron. Dokładnie rok temu odwiedziliśmy Brazylię, ale wrócimy tam, bo to królestwo tańca i muzyki. Przedstawię Wam moich idoli z tamtych stron i wierzę, że też Was poruszą. Świat jest piękny i brzmi miliardami dźwięków!
ZACHÓD – AMERYKA
Joanna Bronisławska aka Asi Mina – prowadzenie
Ameryki są dwie: Północna i Południowa. I obie warto zwiedzić z szeroko otwartymi uszami. Z jednej strony country z USA i mariachi z Meksyku (dzięki bajce „COCO” poznaliście ten kraj trochę lepiej), z drugiej – prawdziwe muzyczne szaleństwo Ameryki Południowej. Chile, Ekwador, Argentyna, Peru, Kolumbia… Czy zdążymy poznać to wszystko? Nie! Życia by nam zabrakło na zgłębienie muzycznego bogactwa tamtych stron. Dokładnie rok temu odwiedziliśmy Brazylię, ale wrócimy tam, bo to królestwo tańca i muzyki. Przedstawię Wam moich idoli z tamtych stron i wierzę, że też Was poruszą. Świat jest piękny i brzmi miliardami dźwięków!
***
Bilety na wydarzenia w ramach sezonu koncertowego AUKSO są dostępne w punktach sprzedaży Ticketmaster na terenie całego kraju (w Tychach w sklepie Media Markt), w sklepie internetowym www.ticketmaster.pl oraz w Mediatece na godzinę przed koncertem (w przypadku dostępności miejsc).