Gemini Park Tychy z nagrodą Polskiej Rady Centrów Handlowych.

 


Gemini Park Tychy  zostało docenione w prestiżowym konkursie PRCH Retail Awards 2019, który organizuje Polska Rada Centrów Handlowych. Wczoraj w nocy galeria zgarnęła dla siebie nagrodę w kategorii „Kampania otwarcia/przebudowy/modernizacji obiektu handlowego roku”.

Chociaż od otwarcia Gemini Park Tychy upłynęło już 19 miesięcy, nie milkną echa udanego debiutu galerii na lokalnym rynku. Dowodem na to jest nagroda, z jaką właśnie wróciło centrum handlowe z gali Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Obiekt został nagrodzony za niezwykle udaną kampanię „Jestem z Tych”, jaka towarzyszyła hucznemu otwarciu. Jej pomysłodawcy zostali wyróżnieni m.in. za kreatywność, umiejętne połączenie otwarcia galerii z lokalnym akcentem, skuteczność wielowymiarowych działań oraz efekt, jakim jest udany debiut Gemini Park na rynku!

Ta nagroda to ukoronowanie wielomiesięcznej, ciężkiej pracy sztabu ludzi, którzy stoją za sukcesem, jaki Gemini Park odniósł na rynku. Cieszymy się, że doceniono lokalność tego projektu i nieszablonowe podejście do komunikacji rynkowego debiutu –mówiła po wręczeniu nagrody Aleksandra Zawodzińska, dyrektor marketingu i PR Gemini Park Tychy, która odpowiadała za projekt.

Jest to już kolejna tak prestiżowa nagroda branżowa dla Gemini Park. Rok temu w Londynie centrum handlowe zdobyło The EuropeanPropertyAwards w kategorii „Retail Developement Poland”, a także nagrodę Five Star Award, czyli najwyższą ocenę jury.  Obiekt zgarnął dla siebie także nagrodę CEE Retail Award 2018 w kategorii „Retail Project Medium”.

Za co konkretnie Gemini Park odebrał tegoroczną PRCH Retail Awards? Otwarta w marcu 2018 roku galeria to obiekt, na który tyszanie czekali od lat. W komunikacji otwarcia inwestycji właścicielowi zależało więc na silnym podkreśleniu lokalności oraz związku z miastem i mieszkańcami, a także postawieniu klienta w centrum uwagi.

Ważnym elementem całej komunikacji stało więc nadanie galerii osobowości, jej personalizacja, a tym samym wyróżnienie na tle innych przekazów. Pomogła w tym wieloetapowa kampania, pokazująca obiekt jako nowego sąsiada, który wnosi coś emocjonującego, ciekawego i wartościowego w miasto i jego atrakcje.

Całość komunikacji rozpoczęła się od claimu „Dobrze Cię widzieć”, który był luźny, sąsiedzkim przywitaniem się z miastem. Następnie w przestrzeń miejską wprowadzono teaser, będący zagadką do rozwiązania. Miał on prowokować pytania o nadawcę. Na mieście pojawiło się 5 grafik z 5 hasłami, m.in. „Nie jestem z tych, co żyją w pędzie”, „Nie jestem z tych przeciętnych”, „Nie jestem z tych obojętnych”.  Było to pierwsze przedstawienie cech osobowości nowego centrum i jego charakteru – tłumaczy Zawodzińska.

Następnie teaser przeszedł w odsłonę, która zdradziła więcej szczegółów i nadawcę. Odpowiedzią była seria haseł przeciwstawnych do teasera.  W przestrzeni pojawiły się hasła „Jestem z tych… otwartych na nowe”, „… co chcą więcej”, „… co żyją pasją”, „… co inspirują”, „… co smakują życia”. Rozwinięcia pozwoliły odbiorcom poznać osobowość nowego centrum handlowego, a gra słowna nazwą miasta Tychy – TYCH, dodatkowo utrwaliła przekaz zwłaszcza wśród tyszan.

Komunikacja samego otwarcia polegała  z kolei na poszerzeniu znajdujących się w mieście komunikatu o datę wydarzenia.  Znając ją mieszkańcy mogli sprawdzić, co w Gemini Park jest tak inspirujące, pasjonujące, jakie smaki tam można znaleźć i jak wygląda to nowe miejsce w Tychach. Wiedzieli czego szukać, nie wiedzieli jeszcze czego się spodziewać. Pomógł w tym 5 dniowych event, w którym w którym atrakcje oparto hasłach z kampanii.

Kampania jaką zaproponowaliśmy mocno osadziła galerię w mieście i najbliższym sąsiedztwie. Dzięki kilku spójnym, emocjonalnym odsłonom mieszkańcy mogli poznać obiekt, który w reklamach pokazany został jako osoba pełna pasji i inspiracji. Pozwoliło to w krótkim czasie na wzbudzenie zaciekawienia inwestycją, oswojenie się z nią  mieszkańców oraz zaprzyjaźnienie– jak z nowym sąsiadem –  dodaje.

Efekt? W krótkim czasie Gemini stworzył więź z mieszkańcami, którzy zaczęli traktować galerię jak swoją. To zaowocowało spektakularnym otwarciem, zamkniętym liczbą ponad 155 tys. osób podczas 5-dniowego eventu, a także pierwszym milionem klientów już po 3 miesiącach działalności.

Za realizację projektu odpowiadał Dział marketingu Gemini Park Tychy prowadzony przez Aleksandrę Zawodzińską, działania wsparły natomiast: agencja reklamowa 19 Południk, agencja eventowaAgartEvents oraz agencja Guarana Public Relations.


Źródło: Gemini Park Tychy, Gemini Holding, Guarana PR