Podsumowanie Młodzieżowego Budżetu Partycypacyjnego w Tychach za rok 2018.
W ramach tyskiego Młodzieżowego Budżetu Partycypacyjnego w 2018 roku zrealizowano siedem bardzo ciekawych projektów, których pomysłodawcami są uczniowie szkół ponadpodstawowych. Z inicjatywy uczniów powstała m.in. szkolna kawiarenka z punktem ksero, wertykalny ogród ze źródełkiem wody pitnej czy powołano do życia szkolne radio. Część konkursowa Młodzieżowego Budżetu Partycypacyjnego został przeprowadzony w terminie od 10 września do 12 października 2018 r. Do udziału w konkursie zgłosiło się siedem z dziewięciu funkcjonujących w Tychach szkół ponadpodstawowych. W terminie od 11 września do 2 października zostały zorganizowane tzw. konkursy szkolne, w ramach których w poszczególnych szkołach w głosowaniu wyłoniono zadania reprezentujące szkoły w konkursie międzyszkolnym. Następnie Zespół ds. oceny zadań złożonych w ramach konkursu międzyszkolnego dokonał oceny formalnej oraz merytorycznej przyznając poszczególnym zadaniom stosowną liczbę punktów. Zgodnie z decyzją Prezydenta Miasta, ze względu na wysoki poziom projektów, każdej ze szkół biorących udział w konkursie przekazano po 10 000 zł na realizację zgłoszonych zadań.
Tab. Zadania zrealizowane w ramach Młodzieżowego Budżetu Partycypacyjnego
L.P | Autor projektu
|
Szkoła | Zakres wykonanych zadań |
1. | Mikołaj Figlarski,
Brajan Sporys
|
Zespół Szkół nr 1 im. Gustawa Morcinka
|
Utworzenie szkolnej kawiarenki działającej pod egidą Spółdzielni Uczniowskiej. W ramach projektu zakupiono m.in. meble, lodówkę, ekspres do kawy, czajnik, ksero. |
2. | Aneta Machnio
|
I LO
im. Leona Kruczkowskiego
|
Urządzenie na terenie szkoły zielonego wertykalnego ogrodu oraz zainstalowanie źródełka z wodą pitną, jak również organizacja „Tygodnia zdrowego żywienia”, tj.: spotkanie uczniów z dietetykiem, z tyską drużyną footballu amerykańskiego Falcons, zorganizowanie mistrzostw szkoły w siatkówce. |
3. | Bartosz Strehlau, Julia Paluch, Wiktoria Bryła, Jakub Chłosta, Szymon Byczek
|
Zespół Szkół nr 2
|
Powołanie szkolnego radia – zakup głośników, wzmacniaczy, laptopa. Poprzez radiowęzeł ogłaszane są m.in. komunikaty dotyczące ważnych wydarzeń szkolnych oraz inicjatyw przeznaczonych dla młodzieży. Funkcjonowanie szkolnego radia umożliwia uczniom atrakcyjne spędzanie szkolnych przerw. Dzięki pracy w radiu młodzież może rozwijać swoje pasje i zdobywać cenne doświadczenie. |
4. | Patryk Stepaniuk
|
Zespół Szkół nr 4
im. Janusza Groszkowskiego
|
Dokończenie modernizacji szkolnej auli i jej przystosowanie do realizacji przez młodzież wydarzeń o charakterze okolicznościowym, kulturalnym oraz naukowym poprzez modernizację nagłośnienia (zakup cyfrowego miksera) oraz stworzenie oświetlenia scenicznego. Dzięki modernizacji auli uczniowie mogą realizować ambitne projekty, rozwijać różnego rodzaju umiejętności, m. in. w szkole powstał drugi zespół muzyczny. |
5. | Sandra Świeczak
|
II LO
z Oddziałami Integracyjnymi im. Cypriana Kamila Norwida
|
W ramach zadania zakupiono materace, ławki, piłki do siatkówki, koszykówki, rakiety do tenisa ziemnego oraz stołowego, tablicę wyników. Dzięki sportowemu sprzętowi zorganizowano Mikołajkowy Turniej Siatkówki, planowane są kolejne zawody z udziałem klas ósmych podstawówki w ramach integracji i promocji Szkoły. |
6. | Julia Szubert
|
Zespół Szkół nr 7
|
Wykonanie w szkole trzynastu podwójnych szafek dla uczniów. Zakupione szafki mają po 6 paneli dla 2 uczniów każdy. Daje to możliwość skorzystania z szafek 156 uczniów.
|
7. | Katarzyna Szczepańska, Wiktoria Pawełczyk | III LO
im. Stanisława Wyspiańskiego |
Wystawienie w szkole spektaklu teatralnego pn. „Pan Tadeusz” Teatru Fabryka Kultury oraz organizacja warsztatów teatralnych z aktorami, twórcami i muzykami w wyniku których uczniowie nagrali profesjonalny teledysk pt. „Litwa” z tekstem A. Mickiewicza. |
Źródło : https://razemtychy.pl/